Sidor

tisdag 28 april 2015

Det som skrämmer mig lite och det som gör mig lycklig är samma sak

Red Zam ikväll. Började med att vara lagom sur, allting blev så mycket svårare av att allt gjorde så jävla ont överallt efter  förra gången jag red honom. Det som hände då var att Zam såg något farligt, tvärvände och sprang hem. Jag landade på grusvägen. 
På grund av det så tog jag ingen stress över någonting idag. Mamma och Melinda kom med och jag hade sadel på Zam. 
Zam kändes lagom gubbig, stel men rätt framåt nog. Lite småstirrig. På några ställen var det var vattenfyllda gropar så måste han kolla noga på dem, där kan det finnas livsfarliga ankor i värsta fall. De flaxar upp och är allmänt creepy bara. Nåja, inga ankor idag.
Då vi var på vägen som ledde hemåt så kändes det riktigt bra, vi galopperade där och jag kände att livet är värt att leva och allt det där. 
Sedan kom det bästa av allt, det som orsakade det som gjorde ont tog bort det som gjorde ont. Det var värst i typ korsryggen och så gjorde det ont lite överallt och så känns det som jag sträckte nacken och på vänstra armbågen har jag ett blåmärke. Efter att jag ridit Zam idag så kändes det inte alls lika mycket.
 Började fundera också igår då jag kollade på tävlingen vid Lannäs och det såg lite livsfarligt ut att en av de saker jag tycker mest om att göra och som gör mig lycklig är det som skrämmer mig mest. 
Fast Zam vet jag var har. Han är lite som han är och just nu tappar han ju päls och solar sig på dagarna. Han brukar ju ligga och sola sig också, det gör honom stel minsan. Han blir ju inte yngre han heller.
Avslutar med en randombild av Z som äter hö. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar