Sidor

torsdag 23 april 2015

Red Sniff "påriktigt" för första gången på längelänge

Oojj... Jag drog just hörlurarna ur öronen efter att ha lyssnat på Oomph! som är ett helvetes bra band och hejjbara vad det regnar. Haha. Nåja, vårregn är det inget fel på bara det inte blir för mycket.

Funderade just också på vad jag skulle skriva om och så kom jag på att jag red ju Sniff igår. (Skrev inte om det igår, hade inte alla bilder på rätt ställe. Hehe.) 
 Och att rida Sniff är ju ingen sak man glömmer bort att man har gjort direkt. 
Jag satt ju nog på honom i vintras någon gång men det var nog inget seriöst. 
Nu å andra sidan så är han ju verkligen i skick och jag ville göra allting rätt. 
Jag hade grimma och träns under. Det är nog så det ska vara. Fast grimman kunde ha varit lite mer spänd kom jag på.


Ridturen sedan var inget vidlyftigt, bara lite hit och dit på gårdsplanen i skritt. Lite ovant kändes det, han är ju inte van vid att ha en ryttare på ryggen nuförtiden och dessutom så vill han bara göra vad som faller honom in. 
Men det var en ganska underbar känsla det här ändå. Hoppas det blir fler gånger. 
Dehär bilderna är tagna med min systers telefonkamera....


Yep, och det finns saker att klaga på här. Som att:
1. Jag är för lång. Har jag väl alltid varit. Åtminstone åt Sniff. 
2. Jag har ingen hjälm. Fast jag kom sedan på att jag ville ha det så halva såkallade ridpasset hade jag faktiskt hjälm. Så det så.
3. Jag sitter helt konstigt. Tjo, det beror på att vi kände oss lite ovana vid situationen.
4. Sniffs hovar ser långa ut. Javisst. Hans hovar är inte precis snygga. Fast hans hovar blir nog snart verkade och dessutom så kan man inte ta för mycket av tårna utan mer av trakterna. I värsta fall så blir han blockhalt om man tar för mycket av tårna. Att han skulle bli halt nu är det värsta som kan hända. Så man måste verka försiktigt. 
Dessutom så ser han lite raggig ut då han tappar päls. Vänta bara till sommaren säger jag bara. Då blir han superfin.


Fast nu tar jag natten. Mina träffa-rätt-bokstav-på-tangentbordet-skills börjar bli obefintliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar