Sidor

onsdag 8 april 2015

Påskhelgen

Det blev en bloggpaus här tydligen. Tyvärr.
Iallafall, det är som att det har varit mycket. Påsk har det varit också och tja, inte har jag väl egentligen firat själva påsken så stort. 
Om vi nu tar det kort kanske. Jag borde väl säga var jag hållit hus då jag inte bloggat och så. 
Iallafall, i fredags longerade jag Melinda, konstaterade att det låg en domdagsstämming över byn och så for jag sen till Pauen och Antons. På kvällen var jag till Black Sheep. Jag for dit själv med Opeln och var där med Linn. De hade något liveband där och det var mycket folk och så. Sedan hände något rätt mystiskt, vi for till Ebba. Med några som Linn känner som typ ville fara dit och sjunga karaoke. Så att joo. Det var lite äldre och annorlunda folk än vad det är vid Black Sheep och så...och det fanns ju nog sittplatser där. Och så vidare. Det om det. Sedan for jag och Linns via Linns och till en förfest. Efter det så for jag väl hem. 

Här är en bild av Hårbollen i fredags. 

I lördags var jag och gå med båda shettisarna. Vi var till travhästarnas och tillbaka. Sniff blev helt vild och Hårbollen blev väl också rätt så pigg. Det var riktigt nice. Det är speciellt kul att se hur pigg och glad Sniff har blivit nu. 


På kvällen for jag till Pauen och Antons och så hade vi förfest där. Deras granne joinade också. Sen for vi till Black Sheep. Haha. Fast vi var väl inte så länge.
Sådär såg jag och Pauen ut. Hmmh, jag klarar sällan av att se bra ut då jag tar en selfie med någon annan. Jag brukar tänka att den jag tar selfien med kan vara där och ta halva upp hälften så kan de som ser bilden koncentrera sig på den personen också och inte bara på mig. 


I söndags så gjorde jag inte alls så mycket. Alls. Jag och Sniff var och gå en liten runda. Han behöver rastas han också. På kvällen var jag och se på Purmorevyn med familjen. 
I går, måndags så satt jag och ritade och deppade största delen av dagen men på kvällen for jag och rida Melody. Vi var ensamma och på ridplanen. Mest tid gick åt till att få henne lugn och koncentrerad. 


Idag har jag deppat och känt ångest och oro över framtiden men nu har jag pratat med mamma om det så nu känns det bättre. Jag har också kört med Sniff. Första "riktiga" körturen. Förra gången barbtyp en testgång. Haha. Idag var vi en bit utefter vägen och sen svängde vi hem. Det gick riktigt bra och jag är riktigt glad. Det var ett av mina mål år 2015 det tror jag, att köra med Sniff. Okej då, nästa mål är att köra en runda som är längre än 2 kilometer. Det gäller att ha något att sikta på, fast inte för stora saker. Det här med att rida honom är inget jag har tänkt att måste ske heller. Kanske att sitta på honom någongång om han ser ut att klara av det.

Okej, och det var väl dethär jag sysslat med nu då jag inte har bloggat och jag vet nu inte om ni finner det intressant eller inte. Fast det fick väl duga såhär ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar