Sidor

tisdag 14 april 2015

Hästmässan i Tammerfors

I söndags var med min mor och syster och Esse Ryttare till Tammerfors på hästmässan för tredje året i rad faktiskt. Vi var dit med buss och nu tar det nog länge innan jag rör vid en buss. För bussar är det värsta möjliga man kan färdas med och bussresor är nog bara jävla hemska eftersom det är trångt och luktar äckligt och så är det människor där som hmmm...existerar. 
Fast. Sedan var det jättekonstigt för jag var glad och orkade typ till och med vara trevlig från morgonen. Det var jättemystiskt, det brukar nog inte vara så. Jag var faktiskt också på bra humör och gick omkring med mina Corpse Bride-leggings (som blev ganska påtittade) och mitt rätt så synliga hår. Mamma sa att man såg ju var jag var med det håret. Hehe. 
En selfie och en lama på det. Fast det är ju två lamor.


Shirehästen på bilden var till salu tror jag. Hehe. Och mysig så såg den ut att vara...
Det fanns en fjordhäst också som var inne i en box och den såg mysig ut så jag prasslade med något jag hade med tror jag och den kom fram till mig då faktiskt. Dessvärre så var den mindre mysiga ägaren där och kom med någon ramsa på finska om att man inte får klappa den eller sticka in handen, vet inte exakt. Men det lät bitchigt. 
Fy. Jag blev arg. Hade lust att säga och göra det ena och det andra. Skulle jag ha kunnat prata mer finska så skulle jag nu inte ha kunnat hålla mig tror jag. 
För den hästen såg snäll och lite nyfiken ut, inte alls bitsk eller nervös och jag vet det för jag har hållit på med hästar typ hela mitt liv. Dessutom så är jag van vid att bli använd som tuggleksak av Zam och Sniff. Så det så. Jag kan ju nog förstå att de inte vill att man ska störa hästarna och så. Fast den hästen hade inget emot att bli störd och jag tänker liksom inte alltid efter eftersom jag är lite awkward av mig typ för det mesta. Jag kände ju bara att "åååh vad fin" och att jag hade ett djurbehov som man alltid har efter en bussresa. En del hästmänniskor.... Usch fyy blä.

Sedan var det ju lite passande medd det där skelettet på bilden efter vad jag just skrev. Eller jag vet inte. Hehe.


Så hade de någon slags westernuppvisning av något slag. Det var coolt. Det är nog coolare än engelsk ridning och jag tror bestämt att det skulle kunna vara min grej. Någon gång ska jag nog lära mig att rida western. Har jag bestämt mig för. 




Till sist till vad jag köpte.


Det blir väl lättast att göra en lista. 

1. Täcke åt Melinda som hon kan ha om vädret är skit, som igår typ. Det är från Börjes och kostade 
49 € vilket är rätt billigt för ett sådant täcke. Tyvärr så är remmarna där framme lite för korta men jag tror att det skulle gå att förlänga dem om man har de rätta skillsen.

2. En sten som smakar jordgubb. Bara för att.

3. Röd hovkrats med vita prickar. Sniffs ryktväska behöver uppdateras lite tycker jag. 

4. Rosa och glittrig hjärtformad gummiborste. Sniff behöver.

5. En grimma som jag köpte åt Sniff som sitter åt så man kan ha den då man kör honom. (Och kanske rider.) Det är en grimma som får bli smutsig och användas har jag tänkt.

Och något mer köpte jag tydligen inte. 
Helt trevlig dag var det också, fast det tar länge innan jag far på någon bussresa nu har jag bestämt. För det var nog det värsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar