Sidor

måndag 27 april 2015

Bilder från igår, det var hopptävling och kallt.

Igår vaknade jag, kände mig förbannat trött men fräste ändå iväg till Monäs med Opeln OCH lyckades faktiskt hitta dit utan att köra alltför mycket fel. Råkade bara ta en väg som nog ledde fram till min destination, fast den blev lite längre. Heh. Sedan blev hade vi jävla bråttom till Lannäs och träningshopptävlingen som Becka skulle vara med i, men vi hann dit i tid. 
Typiskt också att det skulle börja regna och blåsa och vara förjävligt kallt. Det brukar ofta vara dåligt väder på tävlingar av någon orsak. 
Becka var med i 60 cm med Bisin som är en av Lannäslunds hästar. Han är en 17-årig FWB valack och heter typ Le Cardinal egentligen. (Kollade namnskylten. Haha.)
Jag hade också kameran med, måste ju testa den liksom.  Bilderna blev kanske inte de bästa eller mest proffisga alls, det var kallt om händerna och annars kallt, dessutom så red de så snabbt...allt det gjorde fotografernadet lite svårare. Haha. 
Iallafall, jag fick några helt okej bilder. 
Man ser också att den här hästen kan hoppa mycket högre än 60 cm. De flög så högt över hindren så och vann faktiskt klassen också. Så grattis till Becka och Bisin!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar