Sidor

fredag 20 mars 2015

Vild ponny. (Och katt.)

Idag har jag borstat min lilla gulleskrutt. Så har vi också varit och springa av oss lite också. (Just det, vi har sprungit!)

Idag fick han stå i dörren och sniffa. Jag brukar inte ha honom att stå där för han tycker inte riktigt om att vara uppbunden med två grimskaft. Speciellt om han sitter fast i ringarna på nosremmen.


Fast idag verkade han tycka att gick rätt bra att stå där. Det fanns mycket att sniffa åt och se på och en katt att sura åt.
Sedan då vi var och gå så satt Månsa uppe på en sten och tvättade sig. Hon sa att hon kände sig som ett bergslejon och att hon är minsan ett rovdjur och mittiallt så hoppar hon på oss och attackerar oss! 
Det var vad hon sa.
Jag tror att hon är för liten och fluffig för det. Faktiskt.


 Sedan var jag och Sniff ner på åkern. Först rullade han sig och sedan blev han helt vild. Så vi sprang omkring på åkern. Jag en bit först och han hoppade och skuttade efter och både travade och galopperade, det såg ganska stelt ut. Men han hade inte ont i hovarna, det är huvudsaken. 
Jättekul var det, fast man fick vara lite rädd för att få en ponny i ryggen ibland kändes det som. (Fast jag tror nog inte att han skulle komma på mig. Bara om han inte hinner stanna eller om han skulle bli väldigt ivrig.) Det skulle vara nice att kunna släppa lös honom någonstans också. 
Kom jag på.




2 kommentarer: