Sidor

tisdag 3 mars 2015

Veckoslutet typ. Mycket gudar.

Okej här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Det kan bero på att jag har haft annat för mig och sedan var jag otroligt trött idag och igår. Ganska hemskt faktiskt.
Så nu tänkte jag skriva vad som har hänt sådär dag för dag. Inte för att jag nu vet om det intresserar någon. Men det är någonting. Inte för att mitt liv är spännande egentligen. Ibland så gör jag det spännande tror jag. 
Anyway.

Fredag: Jag var till den fula finska staden Kokkola med Amanda. Det var många (barn...) som stirrade på mig kändes det som. Nåja, mitt hår är ju typ rosa. Eller lila. Eller rosalila. Rosalila och svart. 
Vi råkade också befinna oss i H&M. Det var nice. Jag hittade en top med ett Kurt Cobain-citat vid satanistavdelningen. Ni ser bilden... Kurt Cobain är ju typ en gud av något slag. 
(Satanistavdelningen för de har en avdelning där de har mörka och onda kläder, skitnice tycker jag. Satanistavdelningen kom jag på i torsdags då vi var till Vasa. Jag tyckte att det lät roligt men jag har ju lite morbid humor ibland också.... Det ska inte tas så seriöst.) Efter att vi hade varit till Kokkola så for vi till Pauens på kaffe. Där lyckades jag skratta bort allt smink jag haft på mig. Det var jobbigt för det var både mycket och svart. På fredagskvällen så gjorde jag ingenting i princip. Förutom att typ borsta Sniff. 



Lördag: Red ponnygubben Zamzam barbacka, det var riktigt nice. Mamma gick med med Hårbollen. Vägen var inte den bästa precis och vi tog det rätt lugnt. Fast jag galopperade en del nog. 
På bilden så såg han då pappa höll på med någonting med traktorn. Lyftte av ved från en körra med en sådan där griparmgrej som man styr med en joystick typ. Eller det ser ut som en joystick. Det såg Zam och tyckte det var mystiskt. Han var inte rädd men han tyckte nog att det var lite mystiskt.
Grimman han har på sig hittade jag och Becka på loppis för en tid sedan. Det visade sig att det var min kusin Linn som sålde den. Världen är allt bra liten ibland. 


På lördagskvällen så var vi ut. Eller tja, till Netti. Det var nice. Eller alla minnen från lördagskvällen är bra. 
Om man säger på det sättet. 
Det blev så att jag sov över i Bennäs vid Pauen och Antons fast det inte var meningen att jag skulle göra det. Men nåja, ibland är det roligast så då man inte planerar så mycket. 
Så där såg jag ut: 

(Gah, jag älskar toppen från Carlings. Den är också en gud av något slag.)
Suddigbild, yep. Alla bilder jag tog blev suddiga. Några blev roliga och suddiga. I den här syns Kira i bakgrunden. (Pauen och Antons hund.)

Söndag: Kom hem kring eller efter klockan 13, duschade, kom med då mamma och pappa for efter Becka till Monäs (eftersom vi var och äta pizzaaaa vid Neste. Eller åtminstone jag åt pizza. Pizza är nog också en gud ibland.) 
Sedan var jag bara trött och trött och trött resten av dagen.

Måndag: Idag har jag städat i rummet för Becka fick en ny säng och jag tog hennes gamla. Det är trevligt att den här är 100 cm bred. Min förra var 80. Dessutom så hade jag säkert hoppat sönder en och annan fjäder i den. Haha. 
En sorglig sak som hände då jag städade var att jag hittade min husdjursnyckelpiga död i en låda. I höstas levde den och jag tyckte att det var kul att ha den som inneboende. Men tydligen så har den gått och dött. Jag begravde den i en blomkruka. Så den fick en ganska bra sista viloplats ändå. 

Ikväll har jag varit och gå med Melinda. Rätt lång runda, ungefär 7 km tror jag och det tog ca 2 timmar. Melinda går ganska sakta liksom. Men det var ganska skönt och det var roligt att vara med Melinda. Hon har ju fått stå i hagen ganska mycket nu då vägarna varit så hemska men idag så bestämde jag mig för att det kan gå. Och Melinda trippade försiktigt nerför vår hala backe och sedan gick det hur bra som helst där på vägen. 

Okej, det var det det. Håll till godo eller något.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar