Sidor

lördag 14 mars 2015

Solig ridtur. Ibland är livet för bra.

En sån fiin dag det är idag. Igen. Våren, det är nog en årstid det vill jag påstå! Iallafall så här hästmässigt. Det varmt och trevligt att vara ute, Zam solar sig och shettisarna tappar päls. Hehe.
Jag var och rida Zam idag också. Då jag borstade honom så märkte jag att han antagligen har blivit lite "elektrisk" i pälsen. Han tyckte inte om mjuka borstar idag. Så brukar han bli på våren.

...och idag red jag nog också barbacka och försökte få Zam att gå framåt och i form. Jobbigt. Fast, yay, det gick. Han gick så bra. Fast då blev han typ rädd för någonting och fjantade sig men idag så lät jag inte det förstöra någonting. Då han "ser någonting" så är det bäst att fortsätta i trav och låtsas som ingenting. Suck, vad mycket han kan se ibland. Knasbulle. Han snubblade också några gånger, en gång ganska rejält. Det var på ställen där vägen var lerig mjuk. Sådana vägar funkar inte med vinterskor riktigt.

En bild från häromdagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar