Sidor

tisdag 10 mars 2015

Nu är ponnyerna pickade. Alltså vaccinerade.

Idag kom veterinären förbi och vaccinerade ponnyerna mot stelkramp och hästinfluensa. De tyckte väl att det var sådär lagom otrevligt. Eller faktiskt, Melinda tyckte att det var supertrevligt med besök ända fram till att hon märkte i vilket ärende sällskapet (alltså veterinären och hennes praktikant) var där. 
Zam brukar bli stel efteråt och mamma sa att han blev lite stel.
Fast Sniff var väl nog typ värst. Han försökte hoppa i väg på något sätt... Fast jag kan förstå honom. Jag skulle nog också vilja fly om någon okänd skulle komma och försöka ge mig en spruta sådär helt random. 

Så, pågrund av detta så blev det ingen ridning eller körning idag. Dessutom så regnade det och var äckligt. Ikväll hade det typ slutat regna och då luktade det ganska gott av regn. Vårregn. Hoppas bara att det inte fryser på nu snart och blir minus 20 eller något. Gäh, jag vill ju ha vår.

Min fina Sniff. Hans hår på mulen är så gulliga. Hahah. 

                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar