Sidor

torsdag 19 mars 2015

Kvällens Hårbollskörtur, Sniffpromenad och funderingar och så vidare.

Det blev ingen Melody-ridning idag så jag for och köra med Hårbollen i halvmörkret istället.
Nu har det börjat vara ljust längre så känns det ganska otrevligt att fara och köra i mörkret kom jag fram till. Men annars fanns det väl inte så mycket att klaga på. (Förutom vägen på vissa ställen, hal och hemsk. Men Hårbollen fixade det för hon är awesome. Så nu ska jag sluta tjata om väääägen. Hehe.)
Jag hade grimma på henne idag också. Jag har haft träns senaste tiden men nu har det känts som att vi borde köra med grimma igen. Så körde vi med grimma.  (Sniffs rosa glittergrimma. För den är bäst.)

Annars så har jag mörkt att Melinda har hostat till en gång nu typ då vi börjar trava. Beror väl på höet. Balen vi har nu dammar. Bläh. Det brukar vara så på våren och Melinda och Zam brukar kunna hosta. Fast de är ju ute och äter nästan bara utomhus och det brukar gå över till sommaren. Man måste liksom vara lite försiktig. 
Sniff å andra sidan hostar aldrig. Han har ätit hö som har varit dammigt och han är ju också inne på natten. 

Nåja, tillbaka till dagens körtur. Om Melinda skulle vara 20 år yngre så skulle jag nog satsa på ponnytrav med henne. Hon har så fin trav då hon är framåt. Riktigt långa fina steg tar hon. Nu är hon nog så fin (nåja, om man bortser från att hon tappar päls) så jag har riktigt lust att visa upp henne i en utställning eller något. Åtminstone en match show. Bara det att jag tycker själv att jag suger på att vara handler. (Det heter väl så då man visar upp en häst på utställning.) Dessutom så är hästutställningar ganska tråkiga att vara på. Tycker jag. Men någon 30 cm clear round ska hon vara med i i sommar. Eller whatever. Hårbollen gillar då det händer saker. 

 Så var jag och mamma och gå med Sniff på vägen. Han var ganska vild. Full av energi. Han hoppade till på grund av en hund. Haha. Och då han blir rädd så gömmer han sig bakom mig. En äkta spoiled brat har han också blivit. Han tror att han bestämmer. Allt. 
Och jag hoppas att han inte blir sämre. Jag ska minsan se till så han hålls borta från gräset också. Denna sommar vill vi inte ha fång! Skogspromednader däremot, det vill vi ha. 
Fast jag menar inte försöka rida honom alls. Han vill inte. Han är nog också egentligen alltid varit för egen för att rida på. Synd, för han är säker på foten och har härlig galopp. 

Hårbollen däremot ska jag kanske rida snart. Det är en tid sedan jag red henne nu igen. Men nu ska vi se vad det blir till också.

En bild från april 2013. Tänka sig, det är redan typ 2 år sedan.
Vi galopperar. Jag ser stor ut på henne. Fast jag står ju i lättsits. 
Lite knäpp ser jag ut, men glad. En av de få bilder där jag ler påriktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar