Sidor

fredag 13 mars 2015

Fredagen den trettonde mars 2015

Idag har mamma och jag varit och hämta spån åt ponnyerna. Det var faktiskt ganska soligt och trevligt. 
En hel lava spån tog vi så nu har vi spån som räcker. Alla spånbalar rymdes i släpkärran förutom 2. En for i bakluckan och den andra fick sitta i baksätet och vara vår spånkompis. Tjosan, så går det till då man hämtar spån.


Sedan var vi till Sale. Jag såg ut som jag såg ut och kände mig stencool. Som ni ser. Haha. Fast, jag brukar aldrig se "normal" ut vid Sale i Kållby. Hehehe. Flätor för att jag har färg i håret. Det sitter i ännu. For your information.



Så blev det att lasta av spånkompisarna (jag menar spånbalarna ) i stallet. Under uppsikt av först Zam och sedan Sniff. Dessutom så var Månsa i en rönn och klättrade. Hon sa att hon var ett vilt och farligt djur. Hon ville inte att jag skulle röra henne iallafall. Nåja, hon får leva sin dröm då bara. Jag tror bestämt att hon var där och spionerade på det som kom förbi på vägen i flera timmar. Knäppis.


Jag red också Zam idag. Mamma gick med med Melinda också. Vädret och allt möjligt var ganska jävla perfekt. Skogen var magisk nästan. Och idag var Zam underbar. Fast han snubblade ganska mycket. Det berodde väl kanske på vägen och broddarna. Men. Han var lagom framåt och så galopperade vi på långa tyglar och en gång la jag tyglarna i en knut och höll inte i dem alls. Den känslan alltså...jag har aldrig känt mig mer fri. Att lita så mycket på sin ponny så att man faktiskt vågar släppa allt och att man själv vågar släppa allt utan att tänka så mycket. Något av det bädta jag varit med om.
Just det.
Fredagen trettonde brukar vara bra dagar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar