Sidor

torsdag 12 mars 2015

Första vårkvällen

Igår tyckte jag att det var det då jag var och rida Melody.  Det luktade lera och sådant, det är en rätt mysig doft. (Jo faktiskt.) Solen sken också fast det blåste kallt. 
Iallafall, först for vi till manegen och jag longerade henne i typ 20 minuter och tja, hon fräste omkring lite åt alla håll och i galopperade i korsgalopp och allt möjligt. Jag har inte märkt om hon har galopperat i korsgalopp förr. Antagligen så har hon det. Kanske det är jag som har börjat kunna se om en häst galopperar i korsgalopp eller inte. Isåfall var det väl på tiden. Jag har ju bara hållit på med hästar i 14 och ett halvt år. Heheh.
Då jag hade typ longerat klart så skulle de dit med en hingst. De brukar nämligen ha akademiska lektioner där på onsdagar från klockan 18. Så då for vi på ridplan. Där fanns det mycket saker att kolla på om man heter Melody... Vi skrittade och travade och stirrade på saker och gjorde lite volter och så försökte vi oss på lite skänkelvikningar. 
På vägen hem så gick jag på grund av att jag inte visste vart jag skulle stuva longeringslinan utan att den skulle vara i vägen på något sätt. Melody är så pass trasslig i sig själv ibland (och jag är också trasslig) och om jag håller i den då jag rider eller hänger den på henne så kan jag tappa den och så kan den trassla till sig på något dumt sätt. Så vi gick. 
En lite suddig bild från då vi gick tillbaks till stallet: Melody och Polly bor nämligen lite mindre än en kilometer, (vet inte exakt hur långt det är)från stallet där manegen finns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar