Sidor

tisdag 17 februari 2015

Trollmotion

Igår tog jag och borstade Dinah och sedan longerade Becka henne i hagen. 
Dinah har liksom inte gjort så mycket på en ganska lång tid och hon är 4 (eller fyller 4 i år) så hon är ganska bufflig och pigg att ha att göras med... Fast nu har vi funderat på att börja gå och longera med henne några gånger i veckan och att hon skulle typ vara jag som skulle hålla på med henne för Becka har ju Tilten. Yay. Jag har aldrig haft en sköthäst förr riktigt. Hihi. 
Igår skötte hon sig riktigt bra tyckte Becka. Hon hade riktigt fin trav tyckte jag, åtminstone i höger varv. Travhästar är ofta mycket bättre åt vänster än åt höger. I travlopp så springer de alltid åt vänster. Motsols blir det väl då. 
Man kan nog se på Dinah att hon inte har behövt göra så mycket på länge men det finns nog en fin liten häst under all trollaktighet. Becka sa att hon trampade inte omkring lika mycket i boxen som hon brukar heller efter så det gör nog gott åt henne att få springa av sig lite ibland. (Jag hade farit hem och fixat stallet här hemma.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar