Sidor

tisdag 3 februari 2015

Snabba galopper i mörkret i skogen...

Så kom Becka på att jag skulle komma med på Zam då hon red Tilten ikväll. Det brukar ganska ofta betyda "mycket galopp". Det kräver också att man rider då och inte åker med för skulle man kunna hamna på marken i värsta fall. 
Ikväll kändes det som om jag egentligen bara ville sova och Zam såg också ut att bara vilja sova men så kom jag fram till att mest spännande som kan hända en måndagskväll som denna  är väl nog att sätta iväg i full fart efter en knasig travhäst där i mörkret i skogen. (Yes och nu har Zam både snowgrips broddar så nu går det riktigt bra att rida snabbt.) 
Nu är det ju också på det sättet att jag och Zam har ju mest ridit i vår egen takt den senaste tiden. Barbacka. Så det var lite spännande. Men där mot slutet så vågade jag låta honom sätta iväg. För det är en ganska amazing känsla att rida snabbt. 

Jag sa också häromdagen att jag ska börja sätta upp lite gamla bilder av ponnyerna för omväxlings skull så att det inte bara blir halvt dåliga och tråkiga bilder som jag tagit med min helt gamla iphone. Jag hoppas att de gamla bilderna ska räcka typ fram till att det blir ljusare på kvällarna. Då kanske man kan ta någon halvt tråkig  bild då också. Fast det som jag egentligen vill är att någon, vemsomhelst, skulle anmäla sig som frivillig fotograf. För jag vill ha bilder. Jag kräver inte ens att du är bra på det du gör. Men anser du att du är det så får du kräva att jag betalar lite. Så det så. Och jag skulle bli lycklig. 
Iallafall, en bild från 22 mars 2009. Jag och Zam.


Där hade vi inte haft Zam länge alls, lite över 2 månader kanske. Han var klippt och var inte alls det berg av hår och muskler som han är idag. Haha. Själv har jag också ändrat ganska mycket. Där på bilden tror jag att vi försökte oss på att galoppera faktiskt men Zam var inte säker på att han ville det tror jag. 
Fotografen är pappa. Det är fallet med de flesta av alla gamla bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar