Sidor

fredag 6 februari 2015

Saker i hästväg som har hänt ikväll

Jag skulle rida Zam idag igen för Becka skulle och rida Tilten. Tänkte att Hårbollen behövde också motion. Paulina kom och red henne. Vi red barbacka med båda ponnyerna och jag måste verkligen säga att Zams rygg är bäst i världen att sitta på. Mycket skönare än att rida med sadel. Jag kommer nog att rida honom barbacka så länge jag rider honom, åtminstone de gånger det inte finns orsak till att ha sadel. 
Zam var en riktig gubbe idag. (Nåja, det säger jag var och varannan dag.) Fast han var en trög gubbe. Knappt så jag fick honom i galopp. Fast det var ganska skönt efter gårdagens skentur...
Melinda å andra sidan såg pigg ut varje gång jag såg på henne. De var ju nog en bit bakom så jag såg ju inte hur det gick för dem hela tiden. Melinda blev ganska svettig iallafall. Så jag lag ett täcke på henne efteråt men hon rullade sig i snön som en äkta finländare med täcket på sig (ett fleecetäcke) så då hon hade ätit upp sin kvällsmat så tog jag av det. Så är det med shettisarna. De tycker mest om att vara nakna. De har ju nog så våldsamt med päls. Som de snart börjar tappa. Suck. Sniff har ju redan börjat. Ska jag säga vad den lilla lustigkurren gjorde ikväll? Han bet tag i tofsen på min Nightmare Before Christmas-mössa (den jag har på headerbilden) och kastade den i snön. Hahha! Han ville bitas idag sa han. Jag ville pussa honom men det verkade vara en farlig sak att göra. Häromdagen så kastade han med huvudet så att ringen i läppen slog i typ mellan framtänderna. Det kändes lite otäckt. Min lilla älskling är ganska okänslig ibland. Och ouppfostrad. Fast han är världens snällaste innerst inne. 
Ikväll fick jag också reda på att vi ska ta hand om travhästarna nästa vecka. Ska bli nice.

Bilden är från hösten 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar