Sidor

torsdag 19 februari 2015

Misslyckad Hårbollslongering, mer lyckad Melodyridning.

Nu har jag hållit på och haft travhäst-släktutredning. Typ. Och önskat att jag skulle ha en varmblodshingst. Det skulle vara badass. Fast jag tror nog att vi inte skulle ha resurser till att ha en sådan häst. Dessutom så har jag Zam. Close enough. 

Idag så hade jag också tänkt longera Pona. Men. Gårdsplanen som jag tänkt longera på var tydligen för halkig för att Pona skulle vilja springa där och alla andra ställen var översnöade. Hårbollen hatar djupsnö. Vi var in i en del av hagen som är avstängd nu för tillfället. Pona gillade inte alls. Som ni ser....hon stod typ på näsan. Mulen. Stackars Hårboll. Fast det såg lite kul ut nog. Då vi skulle därifrån så trampade jag upp en stig åt henne. Annars hade hon nog blivit väldigt olycklig. 



Jag red Melody idag också. Vi var i ridhuset och det gick bra. Bättre än förra och förrförra gången. (De gångerna var vi ju nog i terrängen förstås.) Idag tänkte jag att, nu, nu ska det gå. Riktigt trevligt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar