Sidor

torsdag 26 februari 2015

Min hårfagre lilla f(h)ästman och så vidare

Jag är arg. På vädret. Det har regnat och gårdsplanen och vägen är hal så där kan inga oskodda shettisar gå. Jag önskar att all snö bara kunde smälta bort och inte komma tillbaka...
Igår var det ännu inte så farligt. Då var S och P och rida Hårbollen. Andra gången de var och rida med henne utan att jag var med och det verkade nog som att det gick bra. 
Så länge som de var och rida så borstade jag min äkta hälft, alltså Sniff. Då jag gick igenom manen så kom jag fram till att han har verkligen lång man. Eller, det finns hästar och ponnyer med längre man. Men Sniffs man är nog ändå ganska lång och jag tror stt den har växt på senaste tiden. Iallafall, jag gjorde flätor. I den längsta flätan lade jag en rosett. Där går hans man nästan tills där rosetten slutar.




Jag kom sen fram till att de här bilderna är redigerade på en miljon olika sätt och det är liksom inte så snyggt. 






Iallafall, igår ville han inte gå utanför stallet. Han kom ut men han stod nog mest och strejkade. Det kan bero på hur marken är och att det var blötsnö. Det tycker han inte om att klafsa runt i. Vem fan gör nu det.




Idag var jag och rida Melody. Mamma gick/sprang med. Hah, ibland är det bra att ha en morsa som orkar springa typ hur långt som helst. Hon orkar springa längre än mig. Egentligen så är hon coolare än mig också. Tror jag. Iallafall, vi red ut och tänkte först fara en runda där det visade sig att det varvdjup snö och Melody stod nästan på näsan där så vi vände om och så red vi en bit längs med vägen. Melody var ganska lugn idag och det gick bra. Hon gömde sig bakom mamma då hon såg farliga saker. Annars så tycker jag att hon är mycket lugnare då någon går eller cyklar med av någon orsak. Jag blir mer avslappnad då iallafall. Hah, jag är liksom inte en riktigt chill ryttare jag inte. 



Idag var jag och Becka till travhästarna. Becka försökte sig på att longera Dinah men marken i hagen sög och Dinah var okoncentrerad för de skottade snö med en truck på andra sidan vägen så det fick vara. Men Dinah är nog ett mysigt troll på något sätt. Jag kom gående på vägen och for in i hagen och ropade "kom hiit trollet" och så kom hon och sedan följde hon efter mig till genom hagen fram till Tilten. Han är också en mysig typ. Jag kom fram att han har blivit tjock(are). Inte för tjock men minsan lite rundare. Fast det säger sig själv nästan för han står ofta stilla och äter hö. Det är nog han som äter det mesta höet för Dinah vimsar omkring hela tiden. (Hon är inte heller helt smal.) Men det gör kanske inte så mycket att Tilten har blivit rundare för i förra våras så såg man revbenen på honom och tja, det är som att han har börjat se så harmonisk ut på något sätt. Dessutom så är han superfin. Han ser ut som någon slags Black Beauty bara att han är brun. Jag borde verkligen ta och fota en massa bilder av honom någongång. Med en äkta kamera
Idag tog jag bara 2 mobilbilder av Dinah, här är den som blev okej. Sedan fick min telefon damp och stängde av sig som om den skulle behöva laddas fast det var över 10% kvar. Dumma grej. 
              


Um nej, jag tror inte att jag ska gifta mig med Sniff men det känns ibland kul att säga att han är min äkta hälft. Haha. Men om jag skulle gifta mig med en häst så skulle det vara Sniff. Fast det är ju inte tillåtet tror jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar