Sidor

fredag 13 februari 2015

Med Zam kan man inte ha tråkigt...

Idag var jag och Zam på en barbackarunda så där på random. Huh säger jag bara...
Först ville han gå mot byn så då for vi ditåt. Men på rinken vid skolan så var det folk. Det tyckte han var konstigt. Så upptäckte jag att min Nightmare Before Christmas-mössa hade pinglat med på något sätt och så hade den ramlat ner på marken. Jag hoppade ner från Zam och plockade upp den. Sen gick vi tillbaka för jag ville inte fara åt det hållet. För mycket trafik såhär på fredag. Jag red ju barbacka så jag gick och ledde honom tills jag hittade en lämplig snökant att används för att hoppa upp på honom. Lagom kul att få honom att stå så att jag slipper upp och det kommer en massa bilar som kan kolla våra bravader.
Nåja, sen ville Zam hemåt och jag ville bortåt så det bråkade vi om en stund och sen gick det nog bra. 
Lite skarpt men vi lyckades galoppera. På ett ställe låg det gammal taggtråd på vägen. Jag tänkte att jag ska flytta den. Så jag gjorde det. Jag höll inte i Zam då jag gjorde det. Tyvärr. Han brukar kunna vänta men inte idag tydligen. Då jag skulle ta honom så sprang han iväg. Jag sprang efter, då började han galoppera. Det var inte så roligt. Fast han stannade och väntade på mig där vi skulle svänga in på en stig, och det fanns som tur en stor sten där som jag kunde sitta upp från. Usch. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Hahah. Nåja, sen hade jag mest lust att skratta. Resten av vägen gick bra också förutom att han stirrade på allt som gick att stirra på...
Knasbulle. Antar att det är hjortarna igen som har gjort honom stirrig. Suck. Så är livet med Zam. Han är lite speciell allt och tja, det gör saker och ting lite roligare ibland minsan. 

Bilder från 2009. Hur ful kan man vara? Haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar