Sidor

måndag 23 februari 2015

Livet som Månsa

Det verkar som ett ganska chill liv. Då jag drog upp persiennen i mitt rum i morse så kom Månsa skuttande och så vässade hon klorna på en björk, sedan såg hon en fågel. Så har hon hoppat på björken en gång till och galopperat omkring där ute... Det har hon gjort var och varannan dag i 9 års tid snart.
Igår kväll då jag och mamma fixade stallet på kvällen så började Månsa gräva i bunken som vi har kaninmat och torkat bröd åt ponnyerna i och så grävde hon fram en skorpa och tog en tugga av den faktiskt och sedan kom hon väl på att den var skarp och äcklig och så fick Zam testen av den. Efter det ville hon in. Då jag sa åt fammo att Månsa tuggat på en skorpa så sa fammo att hon minsan inte hade velat ha någonting då före. Så hon var väl hungrig. Knäppa katt. 

I fredags såg hon riktigt demonisk ut också. Hon satt och kollade på något möss. Jag hörde att någon knaprade något alldeles brutalt där ner i halmen. Månsa hörde det också men jag tror att hon skukke inte ha kommit åt mössen där. Därför satt hon bara och kollade på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar