Sidor

onsdag 4 februari 2015

Så pass knasigt är det med New Forest-gubbar ibland...

Ikväll så red jag Gullebullen igen. Tja, han var inte så pigg på att fara någonstans till att börja med och då vi red iväg så kom någon ridande förbi på vägen. Jag tyckte att vi skulle fara åt motsatt håll men Zam ville följa efter dem. Så det hade vi att bråka om en stund. Det gick väl bättre sedan, det kändes som han var ganska på g idag. Men vi red inte så långt, det var ganska sent och jag visste inte riktigt vad jag ville ändå. Men på raksträckan hemåt så galopperade vi och det var awesome. Det var dagens bästa händelse. Annars så har det i princip varit en skitdag.

Då vi kom hem så var Zam hungrig sa han så vi gick upp till huset och jag sprang in efter en skorpa åt honom (eller typ en och några halvor). Han fick några halvor. Men han stod fortfarande där vid dörren och sedan gick han upp för trappan och stod där. Han brydde sig inte i att jag lockade på honom eller så heller. Han var säker på att dörren skulle öppnas om han stod där tillräckligt länge eller att han minsan också äger en nyckel till vårt hus... Haha. Så ser vardagen ut ibland då man har en ponny som Zam.
                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar