Sidor

fredag 6 februari 2015

Jävla Instagrrrrrm...

Nu vet ni, nu har jag renoverat mitt instagram, vilket betyder att jag:
- slutade följa en massa konstiga konton som jag inte vet varför jag följer. Men, om ni läser den här bloggen och följer mig på insta, ni behöver inte oroa er för att jag har unfollow-at. Jag följer nog typ alltid de jag vet vem är i verkligheten och har sett i verkligheten. (Också vänner till såna jag vet vem är i verkligheten...typ. Humhum.) Sen en del andra konton jag känner att jag kan följa utan att bli irriterad. Nu kommer säkert en massa folk att sluta följa mig. Men jag bryr mig inte. (Även om det gör ont i hjärtat litegrann.) 

- jag bytte namn till theunicornwarriorqueen. För att jag kände för det. Jag vill vara en enhörningskrigardrottning. Nåja, om jag är tillräckligt mogen för att vara drottning kan diskuteras, men I don't give a monkeys left nut. (Som Abraham Ford i The Walking Dead skulle säga.)

Anledningen till det här är bland annat kommentarer som den ni ser längst ner på bilden. Inte hat som tur är, utan typ spam. Ni ser...


"Great shot *solemoji*"  
Jag har fått många, många kommentarer av det slaget. Och, det är ju roligt då folk tycker att en bild är bra, MEN... Då man far in på någon sådan användares sida så är den senaste bilden nästan alltid en bild där det står "get såochsåmånga free followers" och så vidare... Ett tecken på att denna följare inte kommenterade för att vara trevlig utan jag tror starkt på att det har med spam att göra. Jag har fått så många kommentarer av det slaget och det suger. Jag har börjat radera dem. Jag orkar inte ha dem där och skräpa.
Inte för att jag inte tycker om kommentarer. Jag tycker väldigt mycket om att få postiva, snälla, fina och gulliga kommentarer. 
Och. Saken är egentligen den att behöver inte en miljon följare. Hellre lite över 200 (som jag har nu) som är äkta än 2000 oäkta som man har sålt sin själ till djävulen för. 
För vad gör man med en massa följare som man har sålt sin själv för att få...
De följer ju en inte för att de tycker att man har bra bilder, är rolig och intressant eller för att de alla tusen är ens vänner mittiallt. 

Och. Det jag har instagram för är för att lägga upp bilder. Jag lägger upp bilder nästan varje dag för jag tar alltid mycket mobilbilder, det har jag alltid gjort. Insta är ett bra ställe att sätta dem på. 
Nu tänkte jag sluta med onödiga hashtaggar. Tänkte bara hashtagga nödvändiga hashtaggar. Och så vidare.

Snurrigt och flummigt inlägg. Sorry för det. Nåja. Peace out. //enhörningskrigardrottningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar