Sidor

tisdag 10 februari 2015

Hästigt värre

Prov gissa vem jag och ponnyerna såg idag igen? De här fina varelserna:

Prova sen gissa vem som inte tycker att det är acceptabelt att hjortarna ska få gå och äta gratis på hans mark? (Nog för att de var utanför hagen, men det är ändå Zams mark.)
Så han strejkade och ville inte på något sätt komma in.

Såå jag for och kasta lite hö åt Tilten och Dinah, vi ska ta hand om dem den här veckan. (Jag ska upp tidigt imorgon och släppa ut dem och mocka och så.)
Dinah var ett så mysigt troll så jag lämnade där lite längre än jag tänkt. Hon kan vara ganska närgången och har mycket hår i öronen. 

Jag hade ju som sagt sedan ännu en Zam att motionera. Fast då jag kom in i stallet stod Melinda där och såg ut som en hurtig jumppatant och Zam stod och hängde med Sniff vid hönäten och såg sur ut så jag bestämde mig för att köra Melinda och ta Zam med på släp. Han hade nog ändå varit på ridlektion med Becka dagen före så. 
Det gick bra att vara och köra och ha Zam på släp, han kan uppföra sig. Hårbollen studsade på som hon brukar och Zam lufsade efter. Lite jobbigt att koncentrera sig på båda ponnyerna samtidigt på något sätt och så är det lite bökigt ibland men det går nog. Tror det var lagom för dem båda idag, plus att det var roligt att vara med båda samtidigt. 
På kvällen var vi på esse ryttare möte, direkt efter det for vi och ta in travhästarna. Becka slog också på en sko som Tilten tappat (hon kan sådant). Ni ser på bilderna till vänster hur nöjd han var över det. Just det, jag tog en Tiltselfie också. Dinah på bilden till höger....

Nåjao, nu ska jag avsluta så att jag orkar upp i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar