Sidor

onsdag 11 februari 2015

Håriga hästar var det

(Sniff och Dinah är håriga iallafall.)
Var och släppte ut travhästarna i morse. Då jag gör det så ger jag kraftfoder åt dem, lägger ut hö i hagen, släpper ut dem och mockar boxarna. Så nu vet ni det. 
Det gick väl bra i morse, fast jag råkade släppa ut Tilten före Dinah och det tyckte de att var helt fel för då måste ju Tilten komma ut till en tom hage och vara ENSAM där i några minuter tills jag hade släppt ut Dinah (hon stod och trampade omkring i boxen som ett galet troll.) Dessutom så körde det någonslags truck på andra sidan vägen som Tilten tyckte att var lite mystisk och så måste han vänta tills Dinah var ute förrän han kunde börja äta hö typ. Sen tyckte han ändå att hon var jobbig och måste jaga henne lite med jämna mellanrum. Nog för att hon säkert är lite jobbig, hon är 4 år och har lite för lite att göra. Så. 

Mamma var och gå med Hårbollen och Zam så jag hade bara Sniff här hemma idag. Först ville han inte joina mina aktiviteter men sedan gick det bra. Han var pigg och glad, hoppade i snön, åt äckliga gamla rönnbär och rullade sig. Mysgubben min.

På kvällen var jag och Becka till travhästarna, Becka var och rida Tilten och jag borstade Dinah så länge. Hon var ganska bökig att hålla på med. Men det beror på att hon är lite understimulerad skulle jag säga. Annars så är hon nog ett trevligt troll att vara med.

Fina Dinah...


Fast ugh, ska ju upp till travhästarna imorgon igen. Och jag är trött. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar