Sidor

torsdag 5 februari 2015

Chilldag. Funderingar på nästa hårfärg...

Jag kände mig  förkyld igår kväll så jag tänkte att jag tar en chilldag nu eftersom jag kan. Jag vaknade ganska tidigt ändå. Det var nice. Hehe. Nåja, ikväll ska jag rida Zam. Hah, jag har ridit varenda dag den här veckan. Inte mig emot. 

Sedan till en annan sak som jag funderar mycket på: hår. Eller åtminstone så har jag stirrat på mitt såkallade blå hår och funderat vad jag ska göra med det. Vill jag ha det blått så borde jag bleka utväxten och köpa mer blå hårfärg. Isåfall borde jag köpa från nätet. Tro det eller ej, men det har jag inte gjort förr. Men jag skulle nog klara av att göra det. 

Fast, sedan har jag en burk med Directions-hårfärg som jag har köpt för evigheter sedan. Cerise heter den färgen, ungefär som nr. 1 på bilden borde det vara. Den borde jag använda upp. Så nu tänkte jag först använda det sista av det blå jag har kvar, tona håret med silvertoning en gång, bleka utväxten och sedan smätta dit Cerise och se hur det blir. Det blir ett mysterium tills vidare hur det kommer att se ut.

             

Iallafall, sedan skulle det vara kul att ha lite rosaaktigt hår. Typ som nr. 7 eller 9. 
Men jag har inte gett upp tanken på blått hår.  (Det är så jävla fint. Kolla bara på nr.3, finaste som finns typ.) Jag ska nog färga det blå i framtiden och göra det ordentligt. Å andra sidan så skulle det vara nice att ha helsvart hår också. 

     

Så...eftersom jag planerar långt in i framtiden hur jag ska färga håret så säger jag som så: jag kanske färgar det svart till hösten. För på sommaren far det ur så fort. I sommar får det vara random och crazy. 
Vi får se. "Tur att man int e krantto iallafall."

Bilder: från We Heart It. Kommentera gärna vad ni tycker att är finast. (Nåja, det är ju inte alla som skulle kunna tänka sig att ha sådanda här hårfärger. Konstiga människor det. Eller tja, var och en med sitt...)
                


4 kommentarer: