Sidor

fredag 20 februari 2015

5 dåliga och 7 bra saker just nu

Eftersom jag kom fram till att allt är skiiiiiiiit.  Det känns nästan som om jag skulle kunna laga en lista på 20 dåliga saker men det skulle då allt vara alltför deprimerande. 
Men, det har varit värre. Den värsta känslan är att vara ledsen och deppad och fångad i mitt eget mörker så att säga. Det jag känner nu är nog mer irritation och trötthet över livet i allmänhet. 



Okej, här är 5 saker som är mindre bra just nu:

1. Vääädret. Det regnar ju typ, och det ser grått och smutsigt ut därute. Vår gårdsplan skulle till och med vara för hal för att skrinna på och jag kan verkligen inte göra någonting med Melinda fast hon skulle säkert vilja och behöva göra någonting. Gäh, det skulle vara att fara till ett ridhus med transport och busa omkring lite där med henne. Om jag hade en bil som kan dra transporten som jag hoppas att jag skulle kunna låna och en lagom lugn människa med mig. (Lagom lugn människa som antingen skulle köra bilen eller sitta bredvid mig och vara lugn då jag kör med ett släp för första gången. Haha.)

2. Jag vet inte vad jag ska göra ikväll, förutom kvällsrutinen i stallet... Det är ju nog kul att vara med mina djur men det är ju som sagt en rutin. Dessutom så har min mamma kvällskift så jag har ingen bil ens. Behöver man alltid göra någonting då? Hmm, jag vet inte. Men då jag är ensam så tänker jag så mycket, ända tills tankarna blir ett febrigt virrvarr och då kommer jag fram till att jag tänker för mycket och sedan börjar det på nytt.

3. För tillfället känner jag mig ful. Eftersom jag antingen känner mig fulast i världen eller supersnygg, det finns inget därimellan. Jobbigt läge.

4. Reklam på You Tube. Usch. Speciellt då jag lyssnar på musik på You Tube och så kommer det någon jobbig reklam som förstör stämningen. Bitch, don't kill my vibe liksom. Ända reklamen jag kan leva med för tillfället är trailern till nästa säsong av Game Of Thrones. 

5. Mitt oformliga och konstiga hår. Bläh. 



7 saker som inte är dåligt:

Något bra måste alltid komma med det dåliga, hur dåligt det än är. Finns det inget bra så får man väl ljuga och hitta på. Ibland så blir man faktiskt på bättre humör också av att tvingas tänka ut saker som faktiskt är bra.

1. Den blå delen av mitt hår, som nog inte är riktigt blå längre, blev en underlig men ganska nice färg efter att jag tonat det med silvertoning. 

2. Att jag kan åtminstone fara och rida Zam på en riktigt knasig gubb-runda. För Zam är en knasig gubbe. Knasiga gubbrundor är bra. En knasig gubbrunda är då man rider barbacka med Zam och han öffar och stånkar lite, tar tag i grimmor och ridspön och kastar dem hit och dit i stallet, backar och bråkar lite då han vet en bättre väg vi skulle kunna fara en den jag tänkte mig. Men sedan går han bra och är en underbart rund och säker gubbe att sitta på och jag sitter som fastklistrad då vi galopperar och på hemvägen känns det som att han dansar.

3. Det blir liksom ljusare och ljusare på kvällarna. Underbart.

4. Jag fick en lampa med en grej som man kan knipsa fast och den lampan har jag vid spegeln så nu kommer det att vara awesome att stå där och sminka sig fast det är mörkt annars. Den har ett bra kallt ljus också och lyser på helt rätt sätt liksom. 

5. På imdb står det att nästa säsong av Game Of Thrones börjar 12 april och det är ca 6 veckor dit, vilket inte är alltför länge med tanke på hur länge man nu har fått vänta ca 9 månader redan. Joo, och jag fick något slags Game Of Thrones-behov nu av någon orsak. Det kan man få ibland.

6. Jag är envis, stark och seg. Om jag lever på det och tror på det så kommer saker att ordna sig.

7. Det är iallafall inte så kallt just nu. Det är otrevligt att frysa tycker jag.


Bilderna är hittade på We Heart It och de är allihopa från American Horror Story.


2 kommentarer: