Sidor

tisdag 20 januari 2015

We were together as one...

Oj vad jag inte har skrivit om ponnyerna nu. Jag kunde ha skrivit om de istället för om annat crap...
Men nu skriver jag om dem. Det var värt att skriva om tyckte jag.

I fredags red jag Melinda, vi var mot byn. Det var Melinda som absolut ville ditåt så vi red en runda mot byn och galopperade på cykelbanan. Haha. Det var en del som stirrade men det är förståeligt tror jag...
Vi såg antagligen ganska kul ut.

       

I lördags red jag Zam. Det var awesome för jag kom fram till hur bra det har börjat gå att rida barbacka. Jag har ibland då vi galopperat lutat mig framåt, det ska man inte. Man ska sitta på röven, eller rättare sagt, bakfickorna. Tyngdpunkten ska vara där liksom. Men då man blir osäker så lutar man sig ofta framåt istället. Iallafall, i lördags kändes det som att vi två var en. Hahaha. Men jo. Man kommer mycket ju mycket närmare hästen då man rider barbacka och man måste hitta balansen liksom. Men har aldrig känts på det sättet någon gång då jag har ridit någon annan häst. Det är ganska awesome. Inte ganska utan väldigt och det känns som att vi verkligen måste vara med en en och annan dressyrtävling snart...


Idag var jag och gå med Hårbollen, inte så mycket i motionssyfte för hon skulle orka springa dubbla sträckan av det vi gick idag hur enkelt som helst. Det var nog mer för att jag tycker att hon är trevlig att vara med och att jag vill att hon ska ha gjort någonting typ. Åtmintone varit lite utanför hagen. Så vi gick mot travhästarna och stod och såg på dem en stund. På vägen dit var hon pigg men sedan ville hon stanna hos travhästarna och gick riktigt sakta på hemvägen. Det var inte så roligt för jag började frysa om händerna något alldeles förskräckligt.
Nu i helgen har jag inte varit med Sniff så mycket men idag borstade jag honom och så gick vi ett varv runt huset. Jag kom fram till att han har blivit bättre och inte sämre, det är riktigt "heimåt" som man brukar säga. Han har varit lite sämre i högra hoven, inte så att han haltat men gått lite ojämnt men nu såg det mer jämnt ut då han gick.
Det är underbart. Fast lite mystiskt är det med hans hovar. Det är som att man verkligen inte kan veta hur de fungerar. 

              



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar