Sidor

torsdag 8 januari 2015

Spökdjursjakt. (Eller, tja...ridtur i mörkret.)

Ikväll har jag varit och jaga spökdjur i skogen med Melody och mamma och Polly också. Mamma kunde komma med nämligen och ingen kunde komma och rida Polly så mamma tog med henne. Det var riktigt kul och jag har ju inte ridit Melody under jullovet heller så det var kul att se henne igen. Vi var till skogs på en ganska översnöad väg. Melody tyckte nog att det var jobbigt att gå där. Men det är väl bra träning det också. Dessutom så fick man vara ensam där. Inga bilar kan ta sig fram och inga traktorer brukar vara där på kvällarna så allt var lugnt idag och vi försökte oss på att galoppera i snön. Fast det var en skogsmaskin i skogen. Den var en ganska lång bit i från oss men Melody trodde nog att det var ett rymdskepp som landat där. Hon tyckte att det var lite farligt och värt att stirra på.
Sen red jag Polly lite också. Barbacka. För det är ett sant nöje att rida shettisar tycker jag. Hon var riktigt framåt också. 

Jag var också och skutta i snön med Sniffiboyyy_00. (Hah...borde jag kanske göra ett insagramkonto åt honom med det namnet... Nej, vid närmare eftertanke.)
Han har liksom börjat förvänta sig att vi ska ut och gå på gårdsplanen på kvällarna. Det har han typ aldrig gjort förr. Han går nog lite stelt och konstigt, mycket på grund av snön som fastnar under hovarna plus att han går stelt på något sätt men det syns att han inte har sjukt. Han går så gärna. Då det är djup snö så går han hur bra som helst. Då han har gått något varv runt huset så är han också lite mindre stel. 
Ikväll så stannade han och sniffade och fnurrade och sen gick han riktigt snabbt mot stallet. Jag vet inte vad det är med det men jag tycker att det mesta som Sniff gör är intressant. 

Jag har ingen bild ikväll. Eller jo, en från We Heart It. 

             

Sant om alla 3 ponnyer. 

Sen, om ni undrar "varför spökdjur?" Såå...jag veet inte. Jag tror det finns där i skogen. Det finns några saker i skogen enligt mig: spökdjur, älgar, Grylen, spöken, hemuler, träd, träd, träd, en och annan fågel och sånt och några träd till. 
Om ni undrar "vad f*n är ett spökdjur???"  såå...googla vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar