Sidor

söndag 25 januari 2015

#TMI (Too Much Information-tag)

Såg den här taggen på quiethell.blogg.se och blev sugen på att göra den jag också. 

Vad har du på dig? 
Svart stickatröja och underkläder...
Någonsin varit kär? 
Jao kanske. Fast inte helt påriktigt tror jag... De jag har gillat har nog inte känt samma för mig...
Någonsin haft ett jobbigt break up? Näej... Pågrund av det i föregående fråga. 
Hur lång är du? 159 cm tror jag. Jag är längre än 158 cm men under 160.
Hur mycket väger du? Ca 55 kg. 
Några tatueringar? Nope. Men jag vill kanske ha en. Jag har många ideér till tatueringar iallafall.
Några piercingar? Joo jag har min älskade piercing i läppen. På bilden har jag min favoritkula i. Haters gonna hate. (Så har vanliga örhängen också om man ska räkna med dem. Det brukar man inte göra.)

OTP? Caryl!!


Favoritprogram? The Walking Dead och American Horror Story.
Favoritband? In Flames, Dark Tranquillity, Arch Enemy, Nirvana, Shining, Sonata Arctica, Deathstars, Satyricon med flera tror jag... Tja, så har vi Nightwish som var mitt första favoritband och på senaste tiden så har jag lyssnat på Katatonia och Saturnus ganska mycket och känner att de är fan så bra. Behemoth har jag också börjat ha känslor för. De har en musikvideo där det är med en svart enhörning. (Lucifer heter den låten...)
Någonting du saknar? Umm... Att rida långt med Melinda, att inte ännu behöva oroa sig för framtiden, och en person. Typ. 
Favoritlåt? Just nu-
(Annars så har jag alltför många för att börja skriva upp.)


Hur gammal är du? 20 år, 1 månad och 25 dagar.
Stjärntecken? Skytten. 
Någonting du letar efter hos en partner? Hum. Någon som kan skrämma bort trehövdade monster, knivmördare och slenderman på nätterna. Någon som man kan lita på. Någon är kul att vara med.
Favoritmotto? "In the end we only regret the chances we did'nt take."
Favoritskådespelare? Norman Reedus, Melissa McBride, Jessica Lange, Lily Rabe.
Favoritfärg? Svart och blå. 
Hög eller låg musik? Hög.
Vart går du om du är ledsen? Stallet, mitt rum eller wc.
Hur lång tid tar det för dig att duscha? Hm. 10-20 minuter kanske?
Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen? 10 minuter upp till en timme... 
Någonsin varit med i ett slagsmål? Med familjemedlemmar: Jodå. Haha. Med okända: det har varit nära en gång tror jag. 
Turn on? Svårt det här... I princip så kan jag säga så, att jag faller för sådana som är spännande och lite "one of a kind" men ändå snäll och inte så "pjaso" som man brukar säga häromkring. Fina ögon är en turn on, absolut, och att ha långt hår och tycka om metal. Hehe. Piercingar är också nice och tatueringar också om de ser bra ut. 
Turn off? Playerfasoner. Douchebags av alla de slag. 
Anledningen till att du började med bloggen? Jag tycker om att skriva och jag ville berätta hur saker och ting är från min synvinkel.
Rädslor? Jag tycker inte om att åka hiss, och så är jag lite höjdrädd tror jag. Jag är också rädd för att typ halka, ramla, gå in i en kniv så att jag dör knall och fall,  bli mördad eller få cancer...
Senaste saken som fick dig att gråta? Gräl här hemma...
Senaste gången du sa att du älskade någon? Kanske igår? Hahah.
Meningen bakom ditt blogg-namn? Det kommer från flera olika saker. En Ronnie James Dio-låt,  Rainbow In The Dark. Han sjunger någonting om "Just a rainbow in the dark", så har Lady Gaga en låt som heter Dance In the Dark och det är många saker som slutar på "in the dark" som är bra. Typ Norman Reedus svarta katt, Eye In The Dark. Jag ville också ha med "pony" för bloggen handlar ju ganska mycket om mina ponnyer. 

Senaste boken du läste? War Horse tror jag.
Boken som du förtillfället läser? Läser ingenting för tillfället. Borde kanske läsa någonting snart igen. Om jag orkar.
Senaste programmet du såg? American Horror Story.
Senaste personen du pratade med? Becka eller mamma. 
Förhållandet mellan du och den senaste personen du smsade med? Pauen. På WhatsApp. Pauen en av de bästa som finns. 
Favoritmat? Pizza, asiatisk mat, räkor, franska (speciellt från Korv Görans...)
Plats du vill besöka? Typ hela världen. Norge och Island. Japan. L.A. New York. Australien. Tyskland. Ryssland. 
Senaste platsen du besökte? Jag har inte riktigt rest någonstans på länge nu. Fy vad tråkig jag är. Hmm, räknas Netti som jag besökte igår? Hah. 
Är du kär? Jag kanske håller på att bli det... 
Senaste gången du blev förolämpad? För typ en vecka sedan kanske.
Favoritsmak på godis? Salt.
Vilka instrument spelar du? Inget. Fast jag har länge velat kunna spela gitarr eller bas. Jag är avundsjuk på alla som kan spela ett instrument... 
Favoritsmycke? Mitt runhalsband som betyder kaos som jag har nästan varje dag och mina piercingsmycken.
Senaste sporten du spelade? Jag spelar ingen sport. Jag rider, det gör jag. Senast igår.
Senaste låten du lyssnade på? Samma som min favoritlåt för tillfället, Kamelot - Sacrimony (Angel of afterlife)
Favoritraggningsreplik? Jag har inte tänkt på att jag borde ha en sådan.
Har du använt den någon gång? Nå obviously not. 
Senaste gången du var med någon? Jag var med mamma i stallet ikväll. Igår var jag ju förstås med Amanda och med Pauen och Anton och så pratade jag med allt möjligt folk som jag känner, halvt känner och inte alls känner...
Vem borde svara på de här frågorna nu? De som vill göra det antar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar