Sidor

fredag 23 januari 2015

Om shopping och sådant

Yo bitches. Hej alla barn. Idag så har det varit kallt. Hemskt kallt. Det var så kallt så att mammutarna vaknade till liv igen. Nästan. Äh, det skulle vara kul om de skulle göra det iallafall. 
Jag och Becka var i stan, det var någonting som Becka skulle köpa och jag hade ett behov av hårfärger. 
Så där såg jag ut idag: 
Det var så kallt så det blev mössa  och långa, svarta stickade sockor. Grön ögonskugga hade jag också, ville testa det också. Det blev helt bra. Bilden till höger tycker jag att är hemsk btw. 

Jag köpte inte så mycket, fast hela mitt presentkort till Code som jag fick i juklapp for. 
De är tydligen ganska badass av sig vid Code för tillfället. Det var en jävla tur för mig det. Jag hittade två ganska nice t-shirts och en snapback. Jag tror det är en snapback för den har platt skärm. Haha. Iallafall, det är på grund av ögat på den som jag ville ha den. Jag bara liksom såg den och tänkte att det ser ju ut som Illuminati. 



Sen köpte jag också jeansskjorta. Jag tror att jag ska fixa till den lite i framtiden faktiskt. Det skulle vara kul att göra iallafall. 
Vi var också till loppis, där hittade jag ett par highheels.  De ser inte använda ut och är snygga, svarta och glittrar. Uuh, jag vill använda dem nuuu....men då skulle jag förfrysa fötterna. 


På tal om loppis och att köpa kläder så är det en sak jag kommit fram till som är lite som ett nyårslöfte på ett sätt, eller tja, inte är det ett löfte inte. Men jag skulle ha kunnat ha med det i "vad jag förväntar mig av 2015" -inlägget jag skrev igår. Fast jag glömde.
Nåja. Iallafall, jag kom fram till att jag behöver egentligen inte mer kläder. Så jag ska köpa mindre kläder. Problemet är, jag tycker att det är roligt att köpa kläder. Och. Ett problem är också att jag är svag för t-skjortor med coola tryck. Så om jag ser en som är väldigt cool måste jag ha den. Typ. Fast jag har åtminstone 10 lika coola hemma i skåpet. Fast, är det någonting som jag påriktigt vill ha från en klädaffär, typ H&M eller Carlings (där har de mycket jag gillar) så får jag köpa om det inte är för dyrt. Fast det jag mest tänkt att jag ska köpa mer från loppis. Det är roligare att gå där och kolla än att gå i klädbutiker och så är det billigare och man vet aldrig vad man hittar. Kläder från loppis är faktiskt inte dåliga, de är ofta oanvända. Det kan finnas billiga märkessaker också. Idag hittade vi en oanvänd grimma av något dyrt märke åt Zam. Den skulle ha varit 40 eller över som ny men nu var den 12€.

Jo, håret har jag färgat. Blekt. För det blå det for. Jag ska försöka igen med samma blå på det här nyblekta håret. Lite synd för det blev bästa blonderingen jag har gjort. Blont och ganska jämnt. Fast, jag vill ju ha blått hår. 
Färgen var bra, den luktade inte så hemskt och håret känns inte förstört utan riktigt bra. Schwarzkopf Live Color Absolute Platinum, en av de ljusaste om inte den ljusaste.
Men... Nu tror jag att jag ska avsluta. Fy så långt inlägg. 
Imorgon är det fredag. Yes. Då vill jag göra någonting. Annars blir jag arg. För jag är så sugen på att göra någonting kul. Heh. Om inte så färgar jag håret blått. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar