Sidor

fredag 16 januari 2015

Om min Hårbolls kärleksliv bland annat

Igår var jag och köra med Hårbollen. Hon var hugget hon minsan och det var kul. Vi hann till och med före det blev mörkt. Haha.

         

Vi måste förstås stanna och hälsa på Melindas pojkvän, Tilten. Han och Dinah gick i hagen och blev som vanligt lite till sig då de såg Melinda. Hmmm, och Melinda och Tilten nog någonting på g! Jag vet ju från förr att Melinda anser att Tilten tillhör henne men igår såg jag nog också på Tilten att han tycker att Melinda är någon speciell. Han jagade till och med undan Dinah så att han skulle få ha Melinda för sig själv! Haha! Eller, tja, Dinah vimsar omkring ganska mycket så det är klart att man kan bli irriterad då...  Men...jag tror nog inte att Melindas känslor är obesvarade, som tur är. Melinda sa nämligen att det suger att hon ser Tilten så sällan och att hon är rädd att han ska hitta någon yngre och snyggare märr... Sen sa hon också att jag borde sluta att vara så blyg och fånig och skaffa pojkvän jag också för då isåfall skulle jag kunna dela med mig av honom åt henne ibland. Då sa jag åt henne att hon låter som en knasig gammelmoster eller något. Och att man kan inte tvinga någon att älska en utan att kärlek måste komma från hjärtat... Fast sen klrde vi hem samma väg. Då hade Tilten fullt upp med en kvist som han kastade hit och dit...
*Okej. Hoppas ni förstår att jag nog inte är helt seriös. Ta det jag skriver med en nypa salt liksom. Jag tycker om att hitta på såna här saker och jag hoppas att det underhåller er som läser mer än om jag bara skulle skriva om då vi var på en körtur igår och blabla... 


Men. Visst ligger det lite sanning i även den knasiga konversationen. För Melinda är en envis och bestämd dam. Ser hon något hon vill ha så tar hon det. Sen så är det nog lite så att får man mig så får man 2 shettlandsponnyer på köpet. 3 till priset av 1 typ. Hahah. Isåfall är det säkert Sniff som är den av oss 3 som kostar för han är svårast att ha att göras med och mest avundsjuk. Han tycker inte om då jag skickar med folk och är på telefonen. Så det så.

Okej, hoppas att jag har tömt mitt skriva-en-massa-knasigheter-förråd för idag. Man behöver ju inte skriva så mycket knasigheter, speciellt inte om man har en hästblogg. Då ska man vara allvarlig, sen ska man dessutom se till att kommentera om vad andra gör för fel med sina hästar. För det är alltid du själv som vet bäst. Hah, nej. Men visst, en del hästfolk är på det sättet. Ganska elaka. Fast de flesta är nog shyssta och helt bra. Men det är ju de elaka som märks och elakheterna som man kommer ihåg...


Idag har jag och Becka varit på en körtur med Zam. 
Här ni hur han taggar...

Han var ganska taggad och riktigt framåt och pigg. Sprang typ hela vägen runt skogen. Det är mot 7 kilometer. Han tycker tydligen att det är skoj att springa med kärran efter sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar