Sidor

lördag 17 januari 2015

Ny hårfärg.....

Nu råkade det sig så att jag färgade håret blått. Blå är liksom min drömfärg. Jag har typ velat ha blått hår i 2 års tid. Haha. Nu är hälften av mitt hår blått. 

Så här såg det ut före. Jag tyckte att det var ganska nice att vara blond en tid.


Men blå är som sagt min drömfärg så igår färgade jag det med Schwarzkopfs Turquoise Temptation faktiskt. Och hmm... Det blev väl lite si och så. Lite för blågrått och så har jag tydligen flera centimeter utväxt. Bläh. Så nu ska jag så fort som möjligt fixa utväxten och köpa mer blå hårfärg av samma sort. Plus att jag tänkte försöka hitta en svart toning också. Typ av samma märke som silvertoningen jag har. Biozell. Det borde finnas svart av det också. Ska jag en gång ha blått hår så ska det vara ordentligt blått och bra! Inte för att färgen det är nu är ful heller enligt mig, det är lite samma färg som ett stormigt hav. Håret känns också mycket friskare och trevligare då det är blått istället för blond.
Sen vet jag ju inte med den här Schwarzkopf-färgen hur länge den håller och så. Den var lite speciell för den var trög som tandkräm och i en tub och det räckte bara till en färgning. Jag har ju bara använt Directions färger av de mer extrema färgerna förr. Så det återstår att se.
Bilden i mitten är lite redigerad och på de andra  två står jag vid ett fönster. Det gjorde jag btw också på bilderna där högre upp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar