Sidor

tisdag 27 januari 2015

Måndag. Uh.

Ugh har jag lust att säga. Jag orkar inte med någonting har jag också lust att säga fast det är väl inte helt sant. Men att göra någonting med ponnyerna har det varit si och så med. För det första så har det varit kallt, fast det är det inte mer. Sen är många vägar och stigar i skogen översnöade så dit går det inte att fara med Melinda speciellt för hon hatar djup snö. Det finns inte så många valmöjligheter på rundor då... Dessutom så blir det mörkt fort, fast det blir bara längre ljust nu. Men ändå, nu har det blivit mörkt fort i några månader och så kommer det att vara ännu en tid. Så det är nog därför som det känns så oinspirerande att rida eller köra... (Speciellt Melinda. Fast imorgon tänkte jag köra henne på förmiddagen. En ordentlig runda.)
Nåja, idag har jag haft ångest över framtiden och livet i största allmänhet, anmält mig som arbetslös och agerat spaghettikokerska. 
Jag har också haft ut kaninerna lite. Först Perttu. Hon tyckte att det var kallt i snön och skuttade in i stallet ganska snabbt. Jag hade henne lös och hon var ganska lättfångad. På något sätt märks det att hon börjar vara gammal. Hon gör saker som hon alltid har gjort dem, hon gräver hålor i halmen i Sniffs box och då jag lyftar henne till buren där de är på nätterna så måste hon bita i någonting, typ min jacka eller halsduk. Jag kom fram till att hon måste ha blivit mer frusen av sig nu också. 

Så har vi Sissi, hon har minsan tjock päls så hon fryser inte så lätt. På tal om hennes päls så kan jag säga att hon ser spretig och underlig ut. Haha. Men det har blivit lite mindre spret på senaste tiden. Det ska verkligen bli intressant att se hur hon börjar se ut till våren då vinterpälsen far.

Sissi lyckades också skrämma Månsa idag. Då Månsa var i stallet så kom dök Sissi upp helt plötsligt framför henne och sedan var det som att hon jagade Månsa en bit. Då for Månsa riktigt hastigt upp på "höskullen" där det är definitivt säkert och kaninfritt. Haha. 
Idag snöade det lite, det tycker Månsa mer om än vad hon tycker om kaniner. Hon hoppar omkring och rullar sig i snön. Helt tokigt. Haha. 

Jag var också och rida Melody. Vi var i skogen i mörkret på en oplogad och bökig väg. Där var det ganska bökigt att rida och man såg inte hur vägen såg ut då det var mörkt så det kändes som att vi skulle stå på näsan några gånger men vi travade och galopperade lite. Där det var plogat däremot så halkade hon. Tror hon fick snö under skorna. Det var nästan värre än de oplogade vägarna. 
Idag var hon riktigt harmonisk på något sätt, hon hade blivit riden ordentligt dagen före så det berodde på det. Iallafall så var hon härlig att sitta på. Hon tar riktigt trevliga steg faktiskt. 

Nu iallafall så ska jag börja ta natten. Jag ska som sagt upp och köra Melinda har jag bestämt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar