Sidor

onsdag 28 januari 2015

Körning med Melinda och en lite oinbjuden och oväntad gäst...

Idag var det soligt och supertrevligt väder och det gjorde saker och ting ännu trevligare då jag skulle köra Melinda. Fast Melinda var så trevlig så det skulle nog ha varit kul fast det skulle ha regnat typ. Hon var framåt och busig. Tja, fast det kan bero på att hon har stått en del nu. Men nu ska jag nog försöka se till så att hon får komma ut och lufta sin gamla päls sisådär varannan dag. Om det är någon som tar illa upp då hon går och skrotar i hagen tillräckligt många dagar så är det Melinda. 

  

Då jag skulle släppa ut Melinda såg jag att Zam stirrade på någonting och sprang omkring och fnurrade och blåste. (Och Sniff stirrade mest på Zam.)  Det var en hjort utanför hagen som krafsade i snön efter gammalt gräs och så åt den av en rönn. En vitsvanshjort var det kanske, den hade vit svans iallafall. Haha. Den verkade inte så rädd av sig heller, bara då det kom bilar. Då det kom en bil så sprang den bort men kom tillbaka igen och så var den jättesöt fast jag inte såg den på nära håll. 
Lite synd att jag bara hade mobilkameran. Det skulle ha blivit helt amazing bilder om jag skulle haft en bättre kamera... Hah, men det var roligt att se den. Hoppas den kommer fler gånger.


Zam som är fnurrig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar