Sidor

lördag 24 januari 2015

Fredagkväll

Ohojdå. Hej. Hmm. Ikväll har jag "haft tråkigt". Haha. Som om jag inte tjatat nog om det. Men jag kom fram till att jag har gjort någonting varje helg sedan november typ. I december gjorde jag någonting varje helg, speciellt där kring jul och mellandagarna ända fram till helgen efter nyår... Jag älskar att ha fullt upp liksom. Jag fungerar bättre om jag har många järn i elden. Jag blir mer effektiv och tänker mindre. Tänker mindre på ett positivt sätt, annars så har mina tankar ibland tendens att snurra lite för mycket så att jag blir deppad och börjar oroa mig för allt. 
På tal om det så har jag lyckats registrera mig på en sida som heter te-tjänster, alltså arbetskraftsbyrån och tja, vi får se hur det går med det. Det var en grej där som jäklades... Nåja. Ska försöka fixa det. Iallafall så är det möjligtvis ett steg till att göra någonting och jag suger ju som sagt på att leva.

Men ikväll fick jag tiden att gå genom att chilla i stallet med mamma och ponnyerna och färga håret. (Med chilla så menar jag de vanliga kvällssysslorna plus att jag borstade Pona och kramade och gisade med dem. Haha.)
I stallet var det Sniff som höll låda ikväll, då jag kom dit så stod han och ville in i sin box så jag släppte dit honom, sen trampade han omkring i boxen och nafsade i de där dinglande bollarna i min mössa.... Hårbollen fick stå och äta av höbalen. Hon var så gullig ikväll och så snusade hon på mig, som i att hon drog i sig min doft liksom. Vilket gjorde att jag kände mig omtyckt. Hon är så underbar, min Hårboll. Finare liten varelse finns inte. Iallafall, hon vill alltid gosa och mysa och kramas och det är mysigt med en sådan Hårboll i stallet. Fast, då jag och mamma kom tillbaka från att ha blandat deras kvällsmat i källaren så,Hårbollen varit och bökat ner lite ryktborstar och lådor med benlindor i stallet. Lagom mysigt.
Bilderna är från idag. De av shettisarna är lite mjäh. Och usch vad kallt det var.


Då jag kom in från stallet så satte jag igång med att färga håret. Schwarzkopfs Turquoise Temptation fast jag tyngde färgen ur tuben som den kom i i en gammal Directionsburk och rörde om. (Jag visste väl att det lönade sig att spara hårfärgsburkar och plastskedar man fått med någon glass...)
Woop, det tog länge att fixa dit allt. (Jag lade svart toning på den svarta sidan sen också.) 
Nu får det vara i över natten så får vi se imorgon. Att det skulle räcka med att ha i en toning i 15-20 minuter tror jag att är en myt liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar