Sidor

torsdag 29 januari 2015

Dagens Melody-ridning och vargar

Allt i ett bara. Dessutom så har jag inte så mycket bilder som skulle passa till en egen text om dagens ridpass. Vi var i ridhuset idag. I halva för andra halvan var upptagen. Det brukar vara så på onsdagar så jag tänkte att framöver så skulle det kanske vara bättre att försöka rida i skogen på onsdagar och vara i ridhuset varannan måndag. Eller jag vet inte. Vi får se. Det är ju alltid bättre då man får ha ridhuset för sig själv. 
Melody var faktiskt ganska trög då vi var i manegen som i att hon tyckte att det var tråkigt att vara där. Fast inte då vi galopperade. Det var riktigt nice att galoppera. Speciellt i höger varv. Jag misstänker att allt det här berodde på att hon fick jobba ordentligt i söndags vad jag har hört. Haha. 
Men. Jag vet inte. Nu tog min hjärnkapacitet slut för idag. Oh ja, så fungerar det då jag skriver någonting. Jag tänker inte så mycket, jag skriver så får det vara. Iallafall så är Melody en underbar liten häst. Det kom jag fram till. Hon är söt och mysig och så ska hon nosa på allt. Till och med bilar som står i still. På tal om bilar så var hon inte så rädd för saker med motor idag.

                 ---
Nu är det så att jag att jag har samlat på mig We Heart It- bilder på vargar. Jag tycker att vargar är fina och fascinerande djur. Det fanns en tid då jag ville ha en varg som husdjur också. Typ på den tiden då jag tyckte som mest om Nightwish tror jag.

The wolves, my love will come
Taking us home where dust once was a man.
Is there Life before a Death?
Do we long too much and never let in?


This is where heroes and cowards part ways.

Light the fire, feast
Chase the ghost, give in.
Take the road less traveled by,
Leave the city of fools,
Turn every poet loose.


(Heroes, cowards, no more!)

   

Texten är en låttext:
  -  Nightwish - 7 Days To The Wolves -

Jajja. Godnatt på er. Eller godmorgon eller när du som läser det här råkar läsa det. (Uuuh jag har varit extra awkward idag känns det som. Ujj.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar