Sidor

måndag 5 januari 2015

År 2014 del 4/4

Siistaa delen av min långa berättelse om 2014 kommer nuu. Det här var bästa delen av 2014. Det blev ju bara bättre och bättre det året. Hahah. Jag borde ju också komma ihåg vad som har hänt eftersom det inte är så länge sedan. Faktiskt så kan det vara svårt att komma ihåg att skriva vissa saker. Faktiskt så är det säkert en massa saker som jag glömt. I september till exempel så kom jag sen ihåg att jag och mamma hämtade halm med traktorn. Då körde jag traktor och det var nog någonting att skriva om det. För den traktorn är våldsamt jobbig att köra med, man hade ingen aning om vart man skulle tynga växelspaken för att det skulle funka, dessutom så vinglar den. Så. Dessutom så kände jag att det fanns någonting om Pauen jag borde ha skrivit men det for. Nåja, hon har födelsedag i September. 
Sen var det ännu en sak som jag har kommit fram till då jag har kollat igenom bloggarkivet. Jag gör en miljon stavfel... Alltså, jag skriver inte fel för att jag inte kan skriva eller vet hur det ska stavas. Men jag skriver alltför ofta då jag är trött och så använder jag ipad. På ipaden så är det väldigt lätt att trycka fel. Som häromdagen så skrev jag "antagen" istället för "antagligen" kom jag fram till. Det var i en rubrik. Och. Det delade jag. På facebookgruppen "finlandssvenska bloggare" i misstag. Egentligen tänkte jag dela ett annat inlägg. Usch då. Det känner jag att inte var rätt. 

Hur som helst, del 4 av 4. Det var djävulskt, mörkt och skojigt. 



Oktober
Den månaden var jag lite upp ibland och ner ibland... Ganska jobbigt. Man kan säga att det är tur att jag inte går sönder (inombords) så lätt. Eller, tja, jag har "gått sönder" så mycket förr så det är liksom ingen big deal. Men jag känner att fler gånger kan jag inte gå sönder. 
Förlåt om jag låter lite kryptisk. Men allt går inte att skriva rakt ut.

På hästfronten så fortsatte jag på bara. Red Zam och Melody och red och körde och höll på med Melinda. Sniff var inte i helt bäst form. En vecka tog jag hand om travhästarna Tilten och Lilltrollet Dinah. Jag släppte ut dem på morgonen och gav dem mat och vatten och mockade. Då kände jag mig behövd för en gångs skull. Jag fick rida Tilten en gång, det blev så att jag och han var en kort liten runda för oss själva. Det var kul. 
Den här månaden gick mitt nitarmband som jag haft på mig varje i 5 år sönder. Det kändes lite tråkigt men ibland så måste man skiljas från vissa saker för att kunna fortsätta med sitt liv. #deep 
Jag färgade håret svart och lila. Jag tyckte om det. Lila är en ganska bra färg att börja med om man tänkt färga någon lite mer ovanlig färg. Tycker jag.
Hela månaden gick jag och väntade först på The Walking Dead (nåja, det hade jag väntat på sen i Mars) och sen väntade jag på halloween. Halloween är så bra. Bästa högtiden som finns! Man har all orsak i världen att få vara ond och läskig. Det är ganska chill med halloween. Inte så där överdrivet som jul liksom. Jag och Amanda var iallafall och inhandlade grejs till Halloween några veckor på förhand. Jag hade liksom aldrig varit ut på Halloween förr och jag hade faktiskt inte klätt ut mig på halloween heller sådär påriktigt.
Själva halloween var sen både lite virsig och hysterisk och lite kul. Jag var med Pauen, Anton och Amanda. Jag hade lite kul åtminstone fast mitt fakeblod var av en väldigt dålig sort, det torkade och blev fult. Dessutom så lyckades jag med att fläcka ner min klänning och strumpbyxor och dessutom Pauen och Antons vardagsrumsmatta och hund (Kira)  med Sunrise. Sen tappade jag bort allihopa vid något tillfälle. Haha. Men, bilden längst ner till höger är en av mina favoritselfies. Den där då jag står och ser underlig ut i spegeln med min spöktelefon och så står Anton där bakom och ser creepy ut. 
I oktober började jag också se på American Horror Story och guuud vad jag älskar den serien. Den är så bra. Men inte något för allihopa.


November
Den här månaden började dåligt och slutade bra. 
Hehe.
Nåja. 
Den här månaden var jag lilahårig också. Det var kul så länge det varade.
Jag och Amanda var väl också ut och köra på konstiga äventyr i mörkret.
Med ponnyerna höll det väl på som det har varit. Förutom att Sniff vågade sig in i källaren i vårt hus. Det var nice. 
Så råkade det sig en kväll då Pauen och Anton var hit på kaffe att jag råkade säga att jag skulle vilja ha en piercing. För jag hade funderat ganska länge på att någonting fattas i mitt ansikte. Men jag skulle inte riktigt ha vågat göra något åt det av mig själv och så var jag inte riktigt säker på var exakt jag ville ha den. Men det att jag ville ha en piercing var en av de bästa sakerna jag har råkat kläcka ur mig för Pauen blev eld och lågor. Hon ville ha en till så vi for och piercade oss tillsammans då. Jag är väldigt nöjd med min måste jag säga.
Jag fyllde 20 år den 30.11 men fredagen den 28:e var Pauen & Anton och Amanda hit på typ födelsedagskaffe men sen for vi ut. Inget vi hade planerat men de hade ju typ godkänt jämlik äktenskapslag och dessutom så fyller man 20 bara en gång. Det blev en riktigt bra kväll det!


December
Årets bästa månad kanske? 
Jag har varit med Pauen (och Anton) var och varannan dag, speciellt här i slutet av månaden.
Hah, jag vet inte riktigt hur någon orkar vara med mig så ofta. Jag upprepar för det mesta samma saker och har sällan så mycket att komma med....
Zam har jag inte ridit lika regelbundet som tidigare i höst, men jag har väl ändå ridit ganska ofta. Men jag har varit med på 2 lektioner med honom. Första gången kändes det inte så vidare bra. Andra gången var helt underbart perfekt. 
Melinda har jag också hållit igång. Vi var med på Luciatåg sådär halvt spontant. Jag var inte säker på att vi skulle fara ens men då kom Natalie (som har Melody) med oss så då for vi. Det gick bra. Melinda orkade till Esse och tillbaka men varför skulle hon nu inte.
Hårbollen min var också med i julshowen vid Kvarnbacken och drog kärran i Luciatåget. Ugh, vi körde dit och vädret var hemskt. Blir det något liknande nästa år så tar vi transport.
Sniff blev i riktigt bra skick den månaden. Han är lite stel men går rent och är på bra humör och säger snifff och försöker äta upp mig och knixar till för varje "farligt" ljud han hör. Vanligtvis så brukar han bli dålig den här tiden på året. Det känns lite konstigt att se honom vara i bra skick just nu, här i början av januari...hoppas det håller i sig... Vi har nämligen inte gjort någonting annorlunda än vad vi brukar. Det låter kanske märkligt det här...men det är underbart bra. Underbart är en underdrift till och med. Iallafall sålänge som han är frisk... Men enligt alla universums lagar så borde han ju hållas i det skick han är nu. Han har ätit samma slags hö hela tiden. Det har blivit varmare och det har blivit kallare och han är likadan... Han är nog ett mysterium hela han. 
Iallafall. 20:e december hade vi Abi 14 sitz/klassträff vid samlingshuset i Bennäs. Jag och Amanda var dit, sen for vi till stan och var med Pauen och Anton och andra awesome personer. Den kvällen var bäst. Den kvällen kände jag mig snygg. Jag brukar inte göra det. Hah, bilden högst upp till vänster är från den kvällen. 
Julafton var också den bästa julafton på länge.
Väldigt magisk jul har det väl varit.
Min dygnsrytm är iallafall helt fucked up.
Hmm, och så hade jag ju blonderat halva håret. Nu vill jag ha det blått snart.
Och tja, vad mer? Hmm. Då tog ju året slut. Och nu har vi ett nytt år. Det har hållit på några dagar redan. Vad jag förväntar mig av det här året kommer i ett skilt inlägg snaart...




2 kommentarer:

  1. Hej, på vilket program gör du bilderna ��

    SvaraRadera
  2. Hej. Nåå bilden högst upp: en app från appstore som heter Catwang. Resten: Moldiv. Också en app från appstore. :)

    SvaraRadera