Sidor

fredag 26 december 2014

Rosa moln...

Det är jobbigt med jul. Det kan man lugnt säga. Jag steg upp efter 12 och var så trött så att jag både ville skratta och gråta på samma gång. (Fast jag var fakstiskt nykter igår.) 
Men nu är det bättre och jag ska snart och rida Zam. 

Det var ju fint och rosa moln igår så det kan komma bilder på rosa moln.


Och en massa knasiga funderingar mellan de bilderna....
Som tillexempel allt choklad och godis man råkar bli ägare till under julen. Usch. Usch. Jag vet inte om det är bäst att äta upp allt på en gång och sedan inte äta godis på ett halvår eller så tar man lite i gången så man har så det räcker och sedan så har man godis någonstans i en gömma om man blir sugen på det då.... Eller jag vet faktiskt inte för jag kommer inte att kunna tänka på någonting smart idag för egentligen så är jag ännu trött innerst inne. 


Nu håller det på att bli mörkt redan... 
Fast snart blir det ljusare på kvällarna. 
Blah.
Ibland låter kanske som att jag är besatt av att veta då solen går ner och upp. Det är jag typ. Av 2 orsaker: 1. Jag måste ut till hästarna. Både måste och vill förstås. Det är speciellt det, om man ska och rida nu så måste man ha reflex om det är mörkt eller om man vet att det kanske skulle kunna tänkas bli mörkt före man är hem igen.
2. Man får inga fina bilder av någonting då det är mörkt, speciellt inte om man bara har en iphone 4 att fota med. 

På tal om min iphone 4, den lilla skiten. Den gillar inte kylan riktigt. Kan ju hända att den ogillar kylan ännu mer efter att ha blivit tappad i snön. Men på julafton då jag filmade då Sniff skuttade i snön och igår då jag lyssnade på In Flames på högsta volym på You Tube på telefonen då jag putsade mina ridskor, då slog den av. Det var som att den behövde laddas fast det var nog så pass många battriprocebt ännu så den borde ha hållit. Båda gångerna var den kall och utsatt för påfrestning förstås. Och min telefon har nog minsan blivit våt och kall förr och har nog klarat sig genom en hel del.


Fast rätt nice bilder kan den åstadkomma ibland också. Haha. 




Wow. Lite synd att jag inte kan komma på något fint att skriva till de här glittriga och magiska bilderna.


Fast det är klart, stjärnorna på bilden är inte äkta. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar