Sidor

onsdag 10 december 2014

Myys med djuren. Mysigt det.

Det blev inget Melody-ridas ikväll, veterinären hade varit där och hon hade fått något lugnande. Så. 
Ikväll var jag i stallet och gosade med Sniff och kaninerna istället. 
(Och fyy för vädret btw, regn och en massa bullshit. Inte mysigt ridväder hursomhelst.)

Rätt oseriös kväll i stallet. Jag pratade mest om gulliga djur och det var mest mamma som borstade Sniff.
En bild av Sniff från typ måndags.... Han tar sin gubbvila. Han börjar bli i bättre skick nu också. 




Jag gosade med Sissi också. Hon ville faktiskt gosa hon också. Hon är så mysig. Hon slickade mig i ansiktet ikväll och var annars bara söt. Hon är en speciell kanin hon. Jag blir så glad av att vara med henne. 
En sak jag har märkt med henne dock är att hon är känslig och har bra hörsel. Nog för att kaniner har det antagligen, men på hon märks det att hon spetsar öronen för en massa ljud som jag inte bryr mig om och ljud som Perttu inte bryr sig om. Så märker Sissi om det är främmande folk här. Då blir hon blyg och är inte alls lika social som då vi som "hör hit" är i stallet. 
Så har hon ändrats ganska mycket sen hon kom hit i början av Augusti. Eller slutet av juli? Minns inte så noga... Fast början av augusti säger vi. 
Då var hon vit, liten och fluffig. Nu är hon gråare. Fast det är bara håren överst som har blivit gråa, om man  gräver i fluffet så ser man att hon är vit under. Hennes man ser också konstig ut, verkligen. Ser mest ut som konstiga tussar...och på huvudet så är hon helt grå. 
Så är ju de hör kaninerna för det mesta under halm i boxen, de gräver ner sig där. Så Sissis fluff blir tillplattat. Perttu brukar försöka fixa till det. Det är hon som är den renliga av dem. Oooch det är så gullliiiigt då de tvättar varandra! Fast det är mest Perttu som tvättar Sissi och sig själv förstås.

(Bilderna är inte de bästa, det är jag medveten om...)

Det var typ allt för idag det.
Igår red jag Zam barbacka i skogen och mamma och Melinda gick med. Idag var mamma och gå med Zam och Melinda. 
Och jag vet inte om det finns så mycket att berätta om det egentligen. Så det får vara bra såhär då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar