Sidor

lördag 27 december 2014

Mer hoppande i snön med min lilla mammut...

Idag har jag också varit och gå med den här grisen...


Som vanligt så lullade vi runt huset. Och hoppade lite i snön och så grävde Sniff i snön efter gräs som han faktiskt också hittade. Dessutom så åt han snö fast jag sa åt honom att han inte ska göra det. Jag sa att han har vatten i hagen. Rent vatten som dessutom är lite uppvärmt. (Nåja, det är kanske inte så gott då det är lite varmt men ändå, nog är lite smått uppvärmt vatten trevligare än snö skulle man tycka...) Men nejdå...han äter snö han bara. Som sina förfäder mammutarna. Sa han. Och frustade och sa snifff. 

Han var inte lika hoppig idag men nu har han ju vant sig vid "runt huset rundorna". Dessutom skulle hans hovar behöva verkas men det ska fixas här någon dag.
Idag hade jag på honom Melindas grimma. Jag kom fram till att jag kommer säkert att ta någon bild av honom. Då kom jag fram till att han ser inte så manlig ut då han har sin rosa och glittriga grimma. Den grimman är bra på vintern för den är enkel att klä på honom och sitter bra men han ser lite ut som en liten älva i den. Jättesött men... Tja. Som en liten älva. Sen visade det sig att han ändå är så pass manlig så jag kunde inte riktigt spänna åt grimman för att hans skägg hade frusit och blivit till is. Då förstår ni att vi ibland har kallat honom för Skäggkvist på vintern... Eller Skäggqvist. Med q. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar