Sidor

lördag 13 december 2014

Luciatåg 2014!

Yep, det blev Luciatåg i år också för Natalie kom med mig och Melinda. Det tyckte Melinda att var bra för om ingen skulle ha velat komma med så skulle jag inte ha farit. Och Melinda tycker inte om att vara i hagen och mögla. Det blev nu lite bråttom men jag fick borstat och fixat henne på rekordtid tror jag.
(Haha sen är det ju så mörkt så ingen ser riktigt om man har glömt ett spån i svansen eller så...)
Fast helt okej blev hon. Jag hade inte julat till mig på något sätt. Jag hade tänkt ta en tomteluva men jag hittade ingen bra så jag sket i det. Tänkte att Melinda och kärran är ju ändå tillräckligt pyntade och huvudsaken är att Melinda syns. Natalie hade en tomteluva men den tappade vi.... Typiskt. Melindas kärra är inte så bra på att behålla sitt innehåll. 

Vi travade ganska mycket op vägen dit, tror vi hann på lite under en timme. Vi hann dit så att vi hann stå några minuter före luciatåget började.
Vi var sist av alla hästar med en massa småtomtar och Luciabilen efter oss. Så ibland så hade jag Hårbollen att trava för att vi inte skulle stoppa upp hela tåget. Hon är verkligen ett långsamt gående fordon. Då vi travade så hördes bjällrorna på selen ännu bättre så det var nice.
Jag tror också att folk börjar känna igen henne. Vi har varit med ganska mycket. Typ 10 gånger. Och vi blir inte klokare med åren, bara galnare kom jag fram till. 
Då vi var fram vid Essegården vid de andra hästarna så gick Pona helt självsäkert dit. The party don't start until Pona walks in liksom. Så var det som vanligt barn (och deras föräldrar) som kom och se och klappa henne och det tyckte Pona att var jättekul och så gosade jag med henne. Jag satt framför henne och så la hon huvudet på min axel. 
På hemvägen tog vi det lite lugnare. Melinda blev ganska svettig. Fast hon hade nog krafter kvar. Man ska inte underskatta en Hårboll. Men jag kom fram till att om hon vill fara på Luciatåg ännu då hon är 25 så borde vi nog fundera på att fara dit med transport. 
Yep. Det var väl det. 
Det är ju mörkt. Man kan inte ta bilder. Men jag har nu en från då vi stod vid Essegården och en från stallet efteråt då hon stod och åt hö... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar