Sidor

lördag 6 december 2014

Longerat och ridit Melody...

Jag har tydligen inte tid att blogga på helgerna mer men å andra sidan så träffar jag folk i verkligheten och gör saker! Det tycker jag att är kul. Eftersom jag blir så rastlös av att vara hemma. Speciellt på veckosluten.
Men tänkte nu skriva vad jag gjort med Melody de två senaste gångerna jag har varit dit. Det blir så mycket sen då jag har ännu mer att skriva om...

Iallafall, jag longerade henne i ridhuset i onsdags. Tänkte att jag ville prova det också. Jag ville också bli klar snabbt, sen skulle jag hoppa i bilen och fara och hämta Becka från dejour vid Lannäs. 
Det gick helt bra att longera, fart på hade hon också. Fast det såg nog inte så snyggt ut. Nåja, hon fick springa och bocka av sig lite och hon blev nog svettig sen också fast vi inte höll på så länge. 
Det finns hinder på bilden, de byggde jag upp åt Paulina och Polly. 


I går var jag sjäv och rida med henne på dagen, jag hade som sagt inte tid på kvällen. Och på dagen kan ingen komma med mig. 
Men det var trevligt att rida då det var ljust. Fast hon tyckte inte om att lämna Polly hemma. Först då jag tog henne i hagen och Polly inte kom med så betedde hon sig som om jag skulle vara en kidnappare som har kedjat fast henne källaren. 
Jag hade tänkt fara en runda som inte skulle ha tagit så länge egentligen, men då såg jag att en stor stockbil körde där, den verkade köra fram och tillbaka. Iallafall, det verkade vara lite trafik på den vägen. Så vi for en annan väg, samma som vi var förra helgen.
Vägen var skarp så vi kunde inte galoppera så mycket som Melody (och jag) ville. 

Tja. Det var väl typ det, jag har inte så mycket mer att säga och jag måste ut till stallet snart såå...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar