Sidor

onsdag 17 december 2014

Longerade Zam idag och några bilder från i höstas bara

Ikväll for Becka och jag med Hårbollen på Esse Ryttares julshow för hon vara med där. Men jag tror att jag skriver om det imorgon.

Idag longerade jag Zam. Jag har verkligen inte longerat Zam mycket. Typ aldrig. Men idag gjirde jag det då.
Till först då jag skulle ta honom i hagen så gruffade han lite. Men han verkade inte vara helt tvär ändå. Han verkade också tycka att det var helt nice att råka ut för mitt longerande. Jag är ju mest van vid att longera Hårbollen och hon brukar mest få springa lite si och så på en stor volt och så brukar hon snappa åt sig gräs ibland för hon har så nära till marken. Man kan inte tämja en Hårboll hursomhelst. Faktiskt.
Så nu fick Zam springa lite, han började med att sätta iväg i galopp och pipa. Ibland då han ska börja galoppera så säger han "iih". Speciellt om han är lite ivrig eller om man håller in honom för länge. Han har för sig lite roliga ljud ibland.
Och...woop, mot slutet galopperade han så fint så jag önskade att jag satt på honom. Balanserat och gunghästaktigt såg det ut.

Nu har jag några bilder från i höstas då Becka och Zam hoppade. De är ovisade och tagna med min skitkamera.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar