Sidor

lördag 27 december 2014

Kanske jag drömmer?

Skulle inte förvåna mig, jag har varit så slut idag.
Idag var jag på en barbackarunda med Zam. (Tja, det börjar nog vara en stund sedan jag har ridit Zam med sadel nu.) För en gångs skull så var det jag som var trött och inte han. Han var ganska framåt idag han minsan. Före vi for så stoppade han i sig en hel brödskiva också och lite brödbitar. Det var inte så fint gjort av honom. Han kunde ha sparat lite åt Melinda åtminstone. Suck... 

Mamma och Hårbollen kom också med idag. Vi tog det ganska lugnt också. Då vi skulle galoppera tror jag att Zam hade snö under hovarna så han snubblade typ. Det var skrämmande för det kändes för någon sekund som att han mittiallt blev blockhalt. Riktigt underligt kändes det... Men som tur var så var det inget. Sen travade vi mest. 

Imorgon ska mamma och gå med Zam och Melinda så då har jag bara Sniff att koncentrera mig helt fullt på. Han är så söööt. Ikväll var vi också och gå här på gården fast då tyckte han att det började vara sent och matdags så han drog iväg mot stallet. Vanligtvis så brukar jag verkligen inte tycka om då hästar drar iväg då man går med dem men nu började jag bara skratta för att jag blev så glad för att han är i skick... Dessutom var han inte svår att få stopp på. Då jag kom fram till att det nog ändå är bäst att stoppa honom så stannade han. Det skulle inte Melinda eller Zam göra. Sen var vi och hoppa i snön och han skuttade och bockade men då jag stannade så stannade han. Nyp mig någon så att jag vaknar upp ur den här drömmen... Så känns det för tillfället. 

   









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar