Sidor

torsdag 25 december 2014

Julafton 2014 var en av de bästa...

...julaftnarna... Den bästa julafton sedan jag var liten. Det var bara en så underbar dag. Fast jag redan på förhand visste jag inte skulle få så många julklappar och jag har nu inte tänkt så mycket på jul riktigt. Men sedan kändes det bara som en äkta julafton. Det var snöigt och kallt. (Fast jag tycker inte om kallt...) På kvällen då vi nattade djuren var det norrsken en stund före det kom moln i vägen. Det var fint.
På kvällen var vi vid fammo och faffas och det var bara jag, Becka, mamma och pappa och fammo och faffa (och Månsa). Det brukar inte vara så mycket mer folk heller egentligen... Men det är ganska skönt att mest chilla också och inte behöva fara till så många ställen eller ha så stort på julafton. Tja, jag kommer nog aldrig att bli en sådan som stressar för att det är jul. Haha. 

Men den bästa julklappen var shettisarna... Igår var jag och rida barbacka med Melinda. Vi var inte så långt men det är ju kallt och det räckte bra ändå. Hon lufsade på och var mysig som vanligt. Jag har ridit henne en del nu. Jag red i söndags och i måndags och igår så nu igår. Det är kallt att köra och då hon är pigg så kan man passa på. Jag har också tänkt försöka hålla igång henne fast det är kallt. Man blir så lat annars. Melinda kräver ju inte så mycket. 



Sniff har jag varit och gå runt huset med i några dagar. Först är lite stel då han går på gårdsplanen. Det är lite jobbigt för honom då marken är snöig och knölig men då han går i snön så går han hur bra som helst. Sen blir han helt cray och bockar och tar något hopp och något galoppsprång och några travsteg om jag liksom smackar och springer iväg lite. Han ser riktigt busig ut då. Han är så söt så man blir så glad. (Det finns också en video på instagram då han hoppar i snön. Hehe. Men den lägger jag inte hit för den är typ bara 15 sekunder så det är lika bra att se på den där. Jag tror att man kan se den fast man inte har insta om man söker efter min profil. Jag heter emilia_suddenjoy.)


Idag var det en massa rosa moln och fint och allt möjligt. Jag var och gå med Sniff och Melinda var jag också och gå med. Sniff var just lite så där crayy och bet i en tofs i min Jack Skellington vintermössa och sniffade Zam på mulen så han blev irriterad. Så har han sniffat på julgranen och säkert på mig också.


Nåja, nu skrev jag det här i all hast typ, för nu ska jag ut igen och natta djuren. Men jag har mer att komma med sen. Mycket bilder och sådant. 

Men saken jag vill säga egentligen är att man behöver inte anstränga sig för att julen ska bli bra. Det behövs liksom inte så mycket. Så är det bara. Tycker jag. På julen ska man bry sig i andra. Det åtminstone. Jajja. Alla har ju inte 2 shettisar eller  familj eller ens ett hem... Folk som har det skit av olika orsaker. Och det finns sen en massa skit som existerar här på jorden och en massa annat dåligt... 
Så. Det var nu min åsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar