Sidor

måndag 29 december 2014

Jag och Zam har "motionerat bort julskinkan"

Fast varken Zam eller jag tycker ju om julskinka ens. Men man brukar säga så.
 Vi var på ridlektion faktiskt. Först tänkte jag att det kommer ju verkligen inte att gå bra alls. För jag spänner mig och klarar inte av att tänka på att göra rätt och då jag inte kan det och då gör inte Zam heller något av sig själv så.
Men jag märkte då jag borstade honom att han hade en bra dag. Han tyckte att det var skönt att bli borstad fast jag borstade av honom sådär snabbt bara. Zam brukar inte alltid tycka om att bli borstad då han har en sämre dag. 
Idag var vi bara 2 med och den andra ponnyn som var med är också en New Forestponny och inte så mycket större än Zam. Zam tycker ju nog mer om ponnyer än om stora hästar. Egentligen.
Sen vi bara på en volt, först i trav, sen galopp och sen trav och galopp och så skulle vi jobba så de skulle gå i form och med yttertygeln. Typ. Svårt att förklara. Och jag vet inte riktigt heller så mycket förutom att Zam gick bra och vi galopperade på en liten liten galoppvolt i vänster varv och det var en underbar känsla. Det kändes så perfekt som att vi var en och samma varelse just då typ. Min Gullebulle är så underbar. Det är så skönt med honom för han är ju nog en gubbe egentligen som har varit med en del. Idag var det han som lugnade ner mig. Han var så chill, gick där och öffade och suckade bara före lektionen. 

(Gah, har inte tagit någon bild av Zam på evigheter...) men här är en från några veckor tillbaka...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar