Sidor

söndag 7 december 2014

Helgen, horoskop och en massa annat konstigt

Åh hej. Hemskt mycket hej. Tyvärr får man säga eftersom jag höll på att somna här tidigare och såg fram emot att somna före klockan 11 men nu är jag vaken eftersom shit happens. Eller, tja det är mitt fel. Mittiallt så läser man om horoskop. För att...tja, det är intressant. Speciellt då det stämmer. Jag är ju Skytt. Då jag läser om hur Skytten är så känner jag igen mig. Bland annat. Klart, horoskop är ju inte vetenskapligt riktigt och det finns nog inget som säger att det är sant, MEN nu är det så att det är ju det. (Fast det är inte sant till 100% hela tiden.) Så. Man får tro vad man vill, men stämmer det så stämmer det ju, och tja, om jag kan relatera till det så tror jag lite på det nog. Så resonerar jag.
Det finns en hemsida som är ganska jävla intressant:

                http://www.astroguide.se

...en massa intressant om allt möjligt om astronomi och sånt. 
En bild på fullmånen för det då. 


Sen i fredags så var det meningen att jag och Pauen skulle fara och byta ut de piercingar vi hade gjort för 2 veckor sen men då blev det ändrade planer då hon som vi hade varit och fixat det till inte hade passligt. (Heter det att man piercar by the way? Jag tror det iallafall.)
Men som tur var så slapp jag ändå till stan med Pauen och Anton för jag skulle träffa Linn i stan hade vi tänkt typ men det var först senare på det, men Amanda kom också så hon kom och hämtade mig (läs: räddade mig från ondskan, mörkret och kylan som rådde i den där jävla hålan till stad...)
Först for vi till UPM och chilla. UPMs parkering är hur awesome som helst att chilla på på fredags- och lördagskvällar. Bara så ni veeet! Fabriker och industriområden är så underskattade (och cancerframkallande? ). 
Sen ville jag ha vårrullar och så for vi och köpa det och det var kallt och hemskt och jag måste som vanligt vänta på mina vegetariska vårrullar. Å andra sidan så är de helt nygjorda då och det är en positiv sak. Tycker jag. De har inte legat och blivit sunkiga gamla vårrullar då. Vårrullar är ett himmelskt påhitt det. Så är det. Och efter det tror jag bestämt att vi var till Netti, sen kom Linn dit och sen for Linn. Annars var det lite folk och kallt och tråkigt. Jag blev helt deprimerad, så pass deprimerad så att vi måste fara förbi Abc och köpa franska. Eller jag måste ha franska, det hjälper mot deppighet om man har tur. 

Woop, vi ser ju helt hemska ut här. Svarta och farliga åtminstone. Jag lovar er, jag och Amanda är farliga. Buu! 


En bild från då jag kom hem och kände mig deppad, fast jag ser faktiskt inte så deppad ut på bilden. Det tackar vi lampan för som lyser upp mig så att jag ser helt konstig ut. Men det var nu det, jag gillade den där toppen. Mönstret och formen på den... <3


På lördag var jag på en ridtur med Zamzam barbacka. Det var skönt. Jag hade bara lust att rida iväg jättelångt in i skogen. Men nog helt tillräckligt blev det. Zam var på gruffigt gubbhumör åtminstone i början. 
Han är lite gruffig av sig just nu. Men han får vitaminer så att han inte ska vara så gruffig. Shyfeeder. Det är nice. (Jag har smakat på det så jag vet. Woop. Jag måste framstå som en väldigt hunrrig person. Tja, ibland så gillar jag mat. Och jag har bara blivit smalare och inte tvärtom på senaste tiden. Haha.)
 


På lördagskvällen så tog jag världens bästa bil ( Passaten) och så for jag och hämtade Amanda vare sig hon ville eller inte och for till UPM och funderade, sen for vi till språkbadsskolan för de hade Mårran i fönstret där. Sen for vi efter Pauen och Anton från en julfest och så menade de sig till Dragon och jag bestämde att dit far jag och Amanda också. Det var ovanligt mycket folk där. Mycket folk i hela stan så där på självständighetsdagen. Det var faktiskt ganska nice där och jag blev galen fast jag var nykter. 
Hahha. Lite pinsamt på ett sätt, jag har liksom inget att skylla på. Men kul att jag kan vara så. Det är nog mer kul än pinsamt, speciellt då folk har svårt att tro att jag är nykter. Hihi. (Det är bara det att jag är så överdriven ibland. Det är inte kul. Överdrivet helt craycray.)
Jag tog en massa skitfula selfies i dåligt ljus. Inget att se. Men den här extra suddiga bilden finns till för att jag hade telefonen på bordet med kameran fram och funderade på att försöka ta en bild och då dök Anton upp från ovan och tog en bild... Det här är resultatet. 

Idag har jag longerat Hårbollen men det ska jag skriva om imorgon.
Idag skedde också bytet av piercing. Nu har jag en labret. Det enda som syns är kulan och så är det som en stav och på insidan en platta. Lite nice med frihet för läppen men plattan mot tänderna är inte så nice. Fördelar och nackdelar liksom. Mer om det imorgon då jag kanske har en vettig eller ovettig bild... Gonattinattnatt för nuu blev det ju sent igen. Fml. 

Just det. Som ett PS. Opeln har något fel. Jag blev så ledsen. Min stackars lilla Enhörningsbaby. Sen kom jag på att den kanske jävlas, då är det inte synd om den. Men det är inte alls kul då den är borta. Jag vill ha min (mammas) Opel häär hos mig. Imorgon har den tid men sen kommer de säkert att behöva beställa delar och grejer, jag vågar liksom inte tro att det ska vara nåt enkelt. Och tja, det var en lampa som började lysa och något konstigt och så betedde sig bilen också konstigt så den har varit borta nu i några dagar. Inte kul alls. Jag har en massa ärenden och saker att göra. Jag hade tänkt ta itu med mitt liv så att jag i bästa fall kanske hittar ett jobb eller något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar