Sidor

onsdag 24 december 2014

Dan före dan... Eller God Jul nu redan...

Oops, det är julafton imorgon...eller...ojj. Det är ju i princip idag... 
Kallt har det också blivit. Så pass kallt så att Pauen och jag (eller det var Pauen som kom på det först) har funderat på att låta bygga en kupol över Pedersöre och Jakobstad där det är typ förevigt sommar. Vi har faktiskt funderat väldigt seriöst på det också! Nog för att det är en rätt omöjlig idé. Det är nästan så att det skulle vara lättare att flytta till Australien... Men... Det är långt dit och Finland är redan ganska bra att bo i men det skulle ju bara bli bättre om det skulle vara varmare och vi skulle bestämma. 
(Då skulle jag bo på en herrgård typ, som är omgiven av rosenbuskar och så skulle det gå en massa ponnyer och katter i trädgården.)
Sen har Pauen, jag (och Anton har väl varit med på ett hörn) på  funderat på ankor, att grunda ett politiskt parti och att ha någon slags svart verksamhet. (Alltså svarthandel med någonting. Som man skulle få myyyckket pengar med men som är typ olagligt.) 

Uhm ja. Jag vet inte varför jag berättar det här för omvärlden ens. Men det kan vara bra att berätta lite nu redan så ingen blir chockad sen. 

Fast det är ju ganska fint med snö...


Idag var jag till staden Jakobstad med min syster och köpa julklappar. 
 Då såg jag ut så där:


Omg! Jag har inga byxor. Tydligen. Jag borde ha haft det enligt vissa. Men tja, strumpbyxor, det har jag ju. Fast det var ganska många som stirrade. Hmm. Men sen slog en tanke mig: att skulle det vara för 100 år sedan då det vara en big deal om jag skulle ha jeans. Då skulle jag antagligen ha jeans.
De här bilderna är lite fula.


Men... Jag hade tänkt ta några bilder utomhus. Med en app som heter phototimerapp. Alltså jag behöver inte hålla i telefonen och trycka på den för att bilden ska tas. Haha. Men då föll telefonen i snön. Jag blev rädd och slog i huvudet då jag hade brått att plocka upp den. Den överlevde och mår bra som tur är... Men några bilder fick jag inte. För det blev kallt sen så jag for in. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar