Sidor

fredag 19 december 2014

5 låtar december 2014 edition

Nog för att det finns åtminstone 3 gånger fler låtar än just de här 5, det finns det alltid. Sen kan det hända att den här listan skulle se helt annorlunda ut om en månad. Därför är det här "December 2014 edition". 

1. Jessica Lange - Gods And Monsters
Jessica Lange som har varit med i alla 4 säsonger av American Horror Story. Nu i säsong 4 är hon Elsa Mars som är typ direktör eller chef över en Freakshow. Den här låten sjöng hon i fjärde avsnittet, Halloweenavsnittet. Det var så perfekt. Det är egentligen Lana Del Reys låt men det känns nästan som att den var gjord för AHS och det låter bättre med Jessica Lange också. Btw, visste ni att Jessica Lange har finländska rötter på sin mammas sida? Woo...då jag läste det blev jag lite till mig och glad. Haha.

Den här låten var med i senaste Hunger Games-filmen. Mockingjay del 1. Tyckte att den var så bra. Och så har jag börjat tycka om Lorde av någon orsak. Tänk att någon som är så pass ung som hon kan vara bra.  (Hon är väl typ född 1996?) 

Italienskt band, kan passa in någonstans mellan Evanescence och Within Temptation. Typ. 
Det här är en Depeche Mode cover. Har inte hört orginalet. Faktiskt. Men Christina Scabbia som sjunger i Lacuna Coil, hon är bäst. Typ. Inom den här sortens musik så sjunger hon bäst och så är hon jävla vacker. Hon ser inte ut att vara en dag över 30 på alla bilder men hon är faktiskt 42.... 
Eftersom  90-tals grunge är aldrig fel.

5. Woods Of Ypres - Lightning & Snow
Doom Metal från Kanada. För snart exakt 3 sen dog sångaren (i en trafikolycka om jag minns rätt) så det här bandet finns inte mer. Tyvärr. 
Och den här tiden på året brukar jag av någon orsak lyssna på sån här metal. 


Det blev lite långa förklaringar här också ibland men jag tror att det är intressantare det än om jag bara skulle ha skrivit hit en lista utan förklaringar. Haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar