Sidor

tisdag 18 november 2014

Travhästtrollen imorse, bra Melody i ridhuset ikväll, yayyay bara...

Imorse släpade jag upp mig och for och släppa ut Tilten och Dinah. Det ska jag imorgon också. 
Hmm...är det lite över en vecka sen det var den där veckan då jag släppte ut dem och mockade hela veckan? Iallafall så kom jag fram till att jag har saknat dem på något sätt. De är så mysiga. 

Lilltrollet Dinah. Hon är inte så stor. Egentligen så är hon mindre än hon ser ut. Knappt 160 i mankhöjd kaaanske lite under men inte mycket... Typ som jag då. (Jag är 159 cm lång. Typ.)

  

Sen var jag och rida Melody ikväll. Vi var till ridhuset. Polly  med ny ryttare, Jolinn. Kommer nog att funka bra tror jag.
Iallafall, ikväll gick det bra. Vi började med att trava på volten på den spökfriare sidan av ridhuset. Det brukar vi göra för att komma igång. Fast idag var vi inte så spökrädda. Melody var lugn och på hemvägen så lufsade hon på som en gammal ridskolehäst. Inte ens bilarna var farliga.

Men på tal om bilar: De har blinkers. Använd dem! Grr. Då jag kommer ridande så är jag ganska intresserad av att veta om jag kommer att möta en bil eller inte. Speciellt med Melody. Det kan vara skillnaden mellan att skritta lugnt eller en backflip. Inte för att vi har gjort någon backflip men man kan aldrig veta vad vi får för oss liksom.

Jag kom också fram till att jag borde planera vad vi ska göra då vi är i ridhuset. Vanligtvis såsar jag mest omkring... Vi borde träna på galoppen. Fast det gick också bra idag. 

Nu borde jag fundera på att sova så att jag prkat upp så att varmbloden inte behöver vänta allt för länge på att få morgonmål och bli utsläppta. 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar