Sidor

måndag 24 november 2014

Shettisarna...

Melinda var jag och köra med i lördags. Vi for vår vanliga körrunda. Grusvägen var det snö på då så det gick att trava på den hur bra som helst men på skogsvägen var det frusna traktor eller bilspår. Så då kunde vi inte riktigt trava som vi ville där. 
Igår var Pona ledig och idag så var mamma och gå med hon och Zam. Jag tänkte nämligen inte göra någonting med Melinda förrän typ på fredag. Jag har ju Zam imorgon och på torsdag och Melody på onsdag och sen tänkte jag koncentrera mig på Sniff. Hon får vara ledig eller så får någon annan göra något med henne. 


Sniff var jag med idag, borstade och flätade svansen, pratade. Så var vi och gå lite, han blev riktigt framåt mittiallt. Det var så roligt att se. Så fick jag syn på en ponnykärra som vi någongång har tänkt prova på Zam men den var för liten och däcken var sönder och svåra att byta så den har bara lämnat. Den skulle kräva mycket reparation men om man skulle få den i skick så skulle den bli fin. Jag sa åt Sniff att jag vill fixa den och att han ska dra den. Nåja, får se hur det blir med det. Han sa att gammalt gräs är gott och att han tycker att selfies är löjliga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar